úterý 19. dubna 2022

Report

Buster Shuffle (1.4. 2022) Praha - Sedmička

I když jsem tuhle londýnskou klasiku alá Madness, viděl už asi tisíckrát a moc se mi na jejich další koncert jít nechtělo, vzhledem k tomu, že covid poslední dobou zrušil všechny ska akce, na které jsem se chystal, tak jsem je nakonec vzal, jak se říká "na milost". Buster Shuffle si na začátku dubna udělali zastávku v Praze, v rámci svého evropského tour k jejich nové desce Go Steady, která vyšla letos v březnu, takže jsem byl zvědavý, jestli uslyšíme spíš nové věci, nebo i starší tracky, které znám přece jenom víc. Nakonec playlist byl vyvážený tak akorát a zaznělo možná i víc těch straších věcí, ale to bych sled událostí trochu předbíhal, takže se vrátíme na začátek. "Přistěhovalec", který původně přislíbil účast, to na poslední chvíli odpískává, naštěstí čistě náhodou v páteční podvečer volá Jenda, kterého se mi tak podařilo po skoro 3/4 roce dotáhnout na koncert a tak se potkáváme v 20:30 na Strahově. Sedmička je k mému údivu už docela slušně narvaná, což jsem nečekal, vzhledem k tomu, že Buster Shuffle hrají v Čechách celkem často a na ska už dávno nechodí tolik lidí, co dřív.... možná se to zase začíná obracet k lepšímu, tak uvidíme příště. Vzpomínám si na jejich koncerty před deseti lety, kdy dokázali narvat i malou Lucernu a pět let zpátky Rock Café. Otázka je, jestli by se jim to podařilo i dnes, takže možná Sedmička byla ta nejoptimálnější volba. Zhruba v devět hodin je nazvučeno a kapela je připravena to spustit. Dnes to bude bez předkapely, koncert je v rámci tradiční Skaparády, která příjde po koncertě. Jak tak koukám na sestavu z původního složení, tak jak ho pomatuji já, kontrabas nahradila klasická basovka a z původních členů zůstali už jen frontman/klávesák a bubeník.... nevadí ten sound tam i tak pořád je! Obavy, že zazní spíš nové věci jsou pryč. Hned ze začátku to odpalují tracky "Doesn't Matter", "Come In", "Me Myslef and I" a "Thirty-Eight", což je průřez z prvních dvou alb, které mám naposlouchané v podstatě nejvíc. Sedmička je pěkně narvaná a i před podiem se to začíná celkem mlít. Někdy v půli koncertu, před uvedením songu "At the Bank", zpěvák představuje, čím se v civilním životě živí členové kapely a je to docela zajímavý výčet, od učitele, autobusáka až po chlapa na mateřský :-) Člověk si kolikrát ani neuvědomuje, že i když jde o kapelu, která na scéně dosahuje evropského formátu, tak v reálu jí tvoří lidi jako jsme my, kteří chodí do práce, platí hypotéky a vychovávají děti, což je rozměr, který mám na téhle scéně hrozně rád. No a protože šlo o promo-tour k nové desce, tak na řadu přišlo i pár věcí z alba Go Steady, jako např. "Sucker Punch Blues", "Go Steady", nebo "In History I Still Have You", která mě bavila nejvíc a i podle reakcí publika si myslím, že se nová tvorba bude líbit. Ke konci už začalo tempo kapely ale i lidí před podiem hodně eskalovat. Po asi 3/4 hodině přišli "poslední" přídavky a tady si Buster Shuffle nechali to nejlepší na konec. Zazněli covery "Monkey Man" ve verzi od The Specials, "Message to you Rudie" od Dandy Livingstona a jako třešnička na dortu, která rozsekala všechny v publiku včetně mě s Jendou, ska verze remixu "Out of Space" od Prodigy. Jako úplně poslední a završující track nesměla chybět klasika "Our Night Out", kterou před více jak deseti lety dali o sobě poprvé vědět. No a to byl definitivně poslední song. Musím říct, že tentokrát Buster Shuffle předvedli daleko lepší show, jak před pěti lety v Rockáči, kde jsem je viděl naposled. Sedmička vytvořila skvělou atmosféru, ostatně jako vždy poslední dobou....  mám pocit, že si lidi, možná i díky předchozím lockdownům užívají každý koncert o něco víc, než předtím. Takže nakonec jsem i já byl příjemně překvapen, i když původně jsem čekal, že to bude spíš průměrný koncert o kterém ani nebude mít cenu psát. Po Buster Shuffle přišla na řadu pouštěčka, pod taktovkou už tradičních pražských DJ's. Tady asi už nemá cenu víc popisovat, protože počet vypitých piv a panáků, moje taneční kreace a to v kolik jsme to zabalili, není zrovna to, co by vás asi zajímalo. Na konec tu mám pár vypůjčených videí potvrzující moje slova, že Buster Shuffle stáli za to. (autor: Dusan Klico)


Žádné komentáře:

Okomentovat