Skutečnost ale byla taková, že o politický motiv vůbec nešlo, Raybeez musel později dlouze vysvětlovat rozdíl mezi skinheady v Americe a Evropě, kdy většina tehdejších amerických hardcore skins byli patrioti ale vždy antirasisti, navíc i song "Skinhead Youth" byl spíš o jednotě, než o násilí a nepřátelství vůči jiným skupinám. O rok později se Raybeez podílí na sestavení kompilačky "New York City Hardcore - The Way It Is", kterou si bere na starosti Relevation Records a představuje většinu tehdy zásadních NYHC kapel. Ten samý rok také přichází druhé album "Open Your Eyes", na kterém se jako producent podílel, kytarista legendárních Bad Brains - Dr. Know. Warzone se tu textově vymezovali proti nálepce rasistických skinheads, která kapelu provázela o začátků. Přitom ve svých textech oslavovali soudržnost a pocity sounáležitosti v rámci NYHC scény. Raybeez se vůbec ve svých textech zabýval bořením bariér, jak mezi punks, sXe a skinheads, odmítáním rasismu a nabouráváním čehokoliv, co rozdělovalo mládež. Zajímavostí je, že do desek Warzone vkládal literaturu a různá tel. čísla na tísňové linky, pomáhající dětem na útěku, zneužívaným a celkově problémové mládeži. Dává to logiku, když vezmeme v potaz, že tehdejším HC kids bylo mezi 18-20 lety a možná i jeho zkušenosti s vyrůstáním v chudé newyorské čtvrti, byly určitou motivací pomáhat tímto způsobem. Za zmínku stojí songy jako "Brotherhood and Sisterhood", povzbuzující dívky k větší aktivitě v rámci scény, "War Between Races", jasně se vymezující proti rasovému násilí, nebo "Uder 18" zabývající se věkovou diskriminací, kdy je v mnoha klubech u vstupu po nezletilích vyžadována občanka, nebo jsou pro ně určité koncerty rovnou nepřístupné. Raybeez mimo Warzone a poselství, které se snažil skrz kapelu ventilovat, spolupracoval i s mnoha neziskovými organizacemi, které se zabývali prací s problémovou mládeží. Vraťmě se ale zpět ke kapele, přichází rok 1989 a Warzone vydávají svojí třetí desku, self-titled album "Warzone", které se díky svému heavymetalovějšímu pojetí u skalních HC fans moc neujalo. Po té se kapela na několik let s novými deskami odmlčela. Další počin přišel až po dlouhých pěti letech v roce 1994 s albem "Oldschool to Newschool", které vyšlo u labelu Victory Records. Warzone se tu objevili v nové sestavě, která se zformovala na počátku 90. let. Nová deska byla z velké části složená z coverů ostatních hardcore kapel předchozí dekády (Youth of Today, Cause for Alarm, Urban Waste apod.) a nových verzí jejich starších songů. Následující roky byly pro kapelu, vzhledem k hraní (v roce 1996 zavítali dokonce i na pražskou Sedmičku) a prací na dvou albech najednou, dost náročné. V roce 1995 vychází split s Cause For Alarm a o rok později deska "Sound of Revolution", na které se jako producent opět podílel Dr. Know z Bad Brains. Warzone tou dobou už dávno nejsou jen lokálními hvězdami na domácí půdě ale známou hardcore veličinou i v Evropě ale prakticky po celém světě, kapelou, která je zmiňována a vyzpovídána ve fanzinech, zvána na koncerty nejen po Spojených státech ale i do Evropy. Warzone tou dobou prožívali svoje pravděpodobně nejsilnější období. V roce 1997 vychází další album "Fight for Justice", bohužel je to poslední deska, kterou kdy Warzone
nahrají. Během nahrávání nového materiálu v Chicagu v září 1997, začne mít Raybeez dýchací potíže a musí být, jako býv. veterán amerického námořnictva, hospitalizován v místní vojenské nemocnici. Bohužel 11. září, po pár dnech strávených na nemocničním lůžku, umírá na zdánlivě banální zápal plic. A to znamená konec i pro Warzone jako takové. Americká skinhead a hardcore scéna tím přichází o jednu z nejzásadnějších postav. U vchodu do C.B.G.B's bude ještě nějakou dobu po jeho smrti viset vzkaz "Rest in peace Ray". Rok po Raybeezově smrti vychází u Vicotry Records kompilační album "The Victory Years", které je věnováno jeho památce a zároveň je společně se vzpomínkovými koncerty, beneficí na několik neziskových organizací s kterými Raybeez spolupracoval. Ovšem duch Warzone nezemřel, dodnes jsou inspirací pro monoho kapel, které následují jejich cestu. Není hardcore nebo oi! koncertu, kde byste nepotkali alespoň jednoho fanouška v triku Warzone. Já jsem naposledy velkou inspiraci Warzone objevil u kapely Rude Riot z Kyjeva, kteří mastí poctivý skinhead hardcore newyorské školy, takže jejich odkaz žije dál.... Don't forget the strggle, don't forget the streets! R.I.P Raybeez!!!
Žádné komentáře:
Okomentovat