pondělí 27. října 2014

Recenze

2000 Tons of TNT - Reggae Mysteria

Před nedávnem jsem objevil tuhle pro mě naprosto neznámou, americkou dirty reggae bandu ze San Diega, která jde přesně ve stopách kapel jako Aggrolites nebo Green Room Rockers, napadá mě ještě přirovnání k jejich sousedům ze San Diega - Ottly Mercer. I když jde o trochu méně aktuální věc, přesto stojí za recenzi. Album Reggae Mysteria vyšlo v roce 2012 vlastním nákladem, jako jejich druhá deska. Celkem na ní najdete 11 zářezů v rytmu dirty reggae, kde se míchá funky s původním reggae soundem. Platňa začíná úvodním trackem Reggae Mysteria, což je taková klasika, kterou by člověk v tomhle žánru čekal. První zajímavější počin přichází až s čtvrtým songem Shot in the Dark, kterej je možná víc funky, než reggae, nicméně hutná basová linka, kytara přeskakující v rytmu reggae a nezaměnitelnej soulovej zpěv a trocha dubu mi v tomhle tracku hodně imponujou. Deska Reggae Mysteria je zhruba z poloviny dost instrumentální, což je znát např. v tracích Tigger Uppercut, Rabo de Toro (což je podle mě čístý funky, každopádně moc povedená věc), Electric Pyramid (v trochu hororovějším pojetí), nebo předposlední Theme for Ambu, což je další dirty reggae klasika. Ze San Diega je to do Mexika co by kamenem dohodil a tak mě ani nepřekvapilo, že tu je zastoupena i španělština, kterou můžete slyšet v tracku Adónde Vamos. Jedním z nejsilnějších tracků je určitě Cleansing Sound, pěkně našlápnutý funkyreggae ve středním tempu, ovšem asi nejlepší song z celý desky bude How Long Will It Take? Tohle už ani není dirty reggae, tohle je naprosto autentický skinhead reggae, přesně v duchu kapel kolem Trojan records. Posledním zářezem je, hamondkama pěkně podbarvená oddychovka I'm Feeling Lonely, kterou bych taky klidně zařadil k těm lepším trackům. Celkově je slyšet, že 2000 Tons of TNT jsou doma v různejch funky prvcích, solech a improvizacích, který sice tu a tam převažujou ale reggae podklad úplně nemizí a pořád tam někde je, i když někdy víc, někdy míň. Těžko se mi tohle album hodnotí bodově, sice kvalitou nejde o druhořadou desku ale že bych měl nutkání jí řadit na špici žebříčku? To taky ne, takže kompromis......7-8 z 10


 

Skaos - More Fire

Němečtí veteráni Skaos, kteří brázdí scénu už od roku 1982, vydali na začátku roku svůj v pořadí už dvanáctý počin, album More Fire vyšlo u Porkpie records, kteří mají na svědomí nejednu německou kapelu. Deska vyšla po dlouhých osmi letech od posledního alba SKAOS Silver z roku 2006. CD obsahuje celkem dvanáct zářezů v klasickym moderním podání, který mi dost připomíná klasiku třetí vlny ska, tu a tam okořeněný o říznější kytary. Na druhou stranu mě tahle deska ale ničím moc nepřekvapila, určitě se tu najdou celkem povedený kousky jako je uháněčka Line On Fire, začínající westernovym intrem nebo pohodovější Sunshine, která se nese ve středním tempu, celkem i Got A Reason má něco do sebe (i když nejde o úplně typický ska ale to je možná právě to co mě na tomhle tracku baví), no a v neposlední řadě určitě ještě Cool Cat s výborným, klavesovým motivem, kterej jako bych už někde slyšel. Zbytek na mě působí dost nemastně neslaně, nějak moc "německy", jako taková říznější verze Yellow Cap. Sorry ale songy jako Corener Stomp, Johnny, Permanent Error nebo poslední I Don't Care mi příjdou jeden jak druhej, což občas způsobí, že si místy člověk myslí, že poslouchá jeden track. Nemám co víc dodat pro mě je to silně průměrná deska, která by mi hodně rychle zapadla v tom nepřebernym množství kapel. Kromě věcí, co jsem zmnínil o pár řádek výš, tu zkrátka není nic co by mě zaujalo. S čistým svědomím....5 z 10

2 komentáře:

  1. 5z10 za nový Skaos je tedy opravdu málo. Ta deska obsahuje dost hitů a je rozhodně dobře,
    že vznikla. Album Pocomania se mi nelíbilo ale s More Fire se jakoby vrací starý dobrý Skaos.
    Všem milovníkům Skaosu ji rozhodně doporučuji.

    OdpovědětVymazat
  2. Ok tvůj názor ale pro mě ta deska stejně zůstane jen tuctovym ska alá 3. vlna, beztak nikdo se přece nemusí řídit mym názorem....

    Marek (porkpie-ezin)

    OdpovědětVymazat