neděle 19. října 2014

Report

Buster Shuffle, Kšandy Industry 9.10. 2014, Praha - Rock Cafe

Buster Shuffle jsou podle mě asi nejznámější (možná i nejoblíbeněnjší) současnou britskou ska kapelou, o tom není asi pochyb. U nás jsou už pomalu jako doma. Tohle byl jejich čtvrtej koncert v Čechách, stejně tak i pro mě šlo vpořadí už o čtvrtou akci s Buster Shuffle, i když pravda je, že v Čechách jsem je viděl teprve podruhý. Koncert byl naplánovanej na čtvrtek, což jak se pozdějc ukázalo, nemělo na účast vůbec žádnej vliv a lidí bylo celkem dost. Domlouvám se teda s Baffym a kolem půl devatý vyrážim do Rock Cafe, který už se začíná pěkně plnit. Jako předkapela hráli Kšandy Industry, což je mladá, pražská kapela, která se poslední dobou objevuje celkem často v roli předskokanů a tak nějak začínaj bej vidět a slyšet. Hudebně sice nejde o žádnej velkej zázrak ale klukům nechybí nadšení a jak je vidět o ska asi maj nějaký to hlubší povědomí, což mě osobně těší, protože těch míchanic ska s punkem, rockem, folkem a já nevim čim ještě, je u nás víc, než dost a rozhodně se mi nezdá, že by jejich zájem sahal dál, jak za kapely typu Ska-P. Svoje jméno berou doslova a tak celá kapela vystupuje v košilích, riflích a kšandách. Věkově jim nebude asi víc jak 18-19 ale na tom vlastně vůbec nesejde, jak je vidět vzorem pro ně bude stará dobrá klasika z období 2tonu nebo Trojan records (což bylo vidět i na triku, jednoho z členů kapely), což bych u tak mladý kapely nečekal, tak uvidíme jestli o nich ještě uslyšíme. Po Kšandách přichází hlavní tahouni večera Buster Shuffle z Londýna. 

Busteři přijeli do Prahy s novou deskou Naked, takže očekávání bylo, že většina tracků bude z novýho alba ale nezklamali a svůj set odpálili klasikou z první desky Our Night Out, plus dalších pár starších tracků jako např. Me, Myself and I, Brothers and Sisters, Talking Sweet nebo I'm into You, poprvý jsem taky od nich slyšel cover, konkrétně A Message To You Rudie od Dandy Livingstona, to už ale přicházeli na řadu věci z nový desky, na který se lidi chytali celkem dobře, protože jak je vidět i na nový desce to budou starý dobrý Buster Shuffle na který jsme zvyklí. Vůbec celkově mi přišlo, že hráli víc věcí z prvních dvou alb, než z Naked. Do Prahy přijeli sice s novou deskou ale bez druhý vokálistky, která kapelu před nedávnem opustila. Nezapoměli ani na track Out of Space (původně od Maxe Romea ale určitě víc lidí bude znát remix od Prodigy) z EP You Can Never Can Tell. Právě tuhle pecku zahráli sice ve ska podání ale s intrem vykradenym právě z remixu od Prodigy, což mělo u publika velkej úspěch. Třešničkou na dortu bylo, když druhej klávesák konec tracku "zarapoval" přesně tak, jak je to v "originále", čímž si získal hodně velký ovace. Na řadu přišli další starší vály na který přecijenom lidi čekali víc, takže zazněli ještě pecky jako např. 
You're Alright, další cover večera Monkey Man od Toots & Maytals a jak už je zpěvakovym zvykem, opět nechybělo ani hraní nohou na klávesy a jeden starej rock'n'rollovej cover, kterej bohužel nevim, jak se jmenuje. To už se ale pomalu blížil konec, padlo ještě pár songů a the end.... no ne tak úplně, Buster Shuffle jsme jen tak odejít nenechali a vyřvali si další přídavek. Nakonec těch přídavků bylo celkem asi pět, mezi nima i song Prince Buster z represu první desky a znovu zahráli hitovku Our Night Out, to už ale kapal pot nejen z lidí ale i ze stropu. Celkově vzato ani moc nevim co psát, Busteři odvedli skvělej výkon, ostatně jako vždy. Pro mě to bylo celkem standartní vystoupení a vzhledem k tomu co už jsem měl vypito, tak se mi celej ten večer slejvá tak nějak dohromady. Jelikož jsem ten večer dal přednost společenskýmu životu, před otročením v práci a po koncertě jsme šli chlastat dál, domu jsem dorazil někdy nad ránem (kdy normálně stávám na dení směnu) a do práce zaspal o čtyři hodiny, tak muselo jít o celkem povedenej večírek :-D Takže tímto zdravim Baffyho a Maykla z Melody Boys Sound Systemu....

Žádné komentáře:

Okomentovat