středa 7. března 2012

Report

Uraggan Andrew & Reggae Orthodox, EXT Band
Praha - XT3 (11.2.)


Po "ukrutně" dlouhý době razíme na reggae (no někdo vlastně i na koncert) a po hodně, hodně dlouhý době konečně v takový "bandě". Opět celej den strávenej venku, tak proč ho nezakončit nějakym koncertem. Žižkov je sice plnej klubů a různejch míst, kde se dá kulturně vyžít ale XT3, jak jsem zjistil, je fakt hroznej shit. Hned jak jsme dorazili, tak zjišťujem, že šatny se zde nevedou (což o to) ale hlavně, že si dole ani nesedneme, vzhledem k tomu v jakejch divně řešenejch prostorách XT3 sídlí, takže se přesouváme nahoru k baru, kde bylo sezení celkem příjemný, takže vám ani nepovím, jaká byla předkapela (EXT Band), protože jsme jí celou "propili" ale ani mě to nějak nemrzí. Asi kolem 22:30 se už konečně přesouváme dolu k podiu. Pivo dělá svý, takže po marnym hledání hajzlů se dozvídám, že jediný jsou ty co byly nahoře u baru, což je dost velkej poser. Navíc obsluha dole u baru je asi nějaká "dementní", kdž se mě ptaj, jestli ty tři koruny budu chtít vrátit. Reggae Orthodox celkem rychle nazvučili, takže po pár "zahřívacích" tracích jdou na věc. První čeho jsem si všimnul, byl perkusák (nevím, jestli nový člen kapely?), který měl kolem sebe všechny možný zvonice, trsátka, řechtačky a v porovnání z předešlím perkusákem, který tam měl "jen" djembe, to byla příjemná změna. Navíc bylo vidět, že perkuse fakt ovládá (což jako amatérskej hráč na různý bonga a djembe, můžu potvrdit he he...) a klidně bych se nebál  říct, že to byl nejvíraznější element, z celý kapely....Takže jestli si myslíte, že perkuse jsou nudnej nástroj, tak litujte, že jste 11. února nebyli v XT3. Na začátku Uraggan zahrál pár novejch songů, který mě spíš, než po hudební stránce zaujaly, po stránce obsahu, na kterým si Uraggan Andrew, někdy dávaj záležet víc, než na muzice, protože mi přišlo, že kdyby měli v kapele ještě jednu kytaru, tak by to vůbec nebylo na škodu. Nevim Uraggan mi nepříjde zas tak dobrej kytarysta (i když já bych radši měl mlčet na kytaru umím uplný prd), takže ta druhá by to pěkně "zakryla". Nejlepší byli samozdřejmě perkuse :-D ale hlavně taky, různý zálety do DUBu, na konci každýho songu, kdy se i bicí ukázaly v plný síle (ono potom zjistíte, že reggae je vlastně hodně energická muzika, ne jen nějaká "houpačka"). Během večera zazněli snad všechny tracky od Zakazaný, Afriky, Benga přijedou, Pozor dej, Reggae ráj, až po Pěstuj dál. 

Co mi někdo říkal, tak prej žádnej track nezahrajou úplně stejně, tak jak ho maj na nahrávce, což nemůžu posoudit, jelikož naživo jsem Reggae Orthodox viděl jen jednou (čili dvakrát). Jenom si říkám, že by nějakej rejpal zase mohl namítnout: "Hmm to je tím, že Uraggan neumí hrát", takovej člověk potom ale nestojí ani za zmínku. V posledních asi 15 minutách se na podiu jako vokální doprovod objevila nějaká typka, (nevim, jestli z tý předchozí kapely, kterou jsme "propili"?), která to spíš mrvila, než aby tomu dodávala nějaký grády. Snažil jsem se moc, taže nakonec po všech těch výkřicích přišlo na řadu SKA v podobě songu Bary navoněný. Ze skanku, se nakonec vyklubalo menší pogo, před podiem se udělalo celkem dost místa (asi se někteří uhlazený panáci bojej "loktů"). No a tím celá akce skončila, někdo z nás razil v mrazech domů a někdo, jen přes ulici do dalšího klubu. Uraggan Andrew & Reggae Orthodox sice nepovažuju, za úplně ten největší vrchol českýho reggae (beru je spíš za takovej reggae"punk") ale naživo si na ně určitě někdy zajděte.

Žádné komentáře:

Okomentovat