úterý 19. března 2019

Report

Lion's Law, BAD Co. Project, La Inquisicion - (15.3. 2019) Praha - Fuchs2

Jelikož únor byl v mém případě měsíc bez akcí, naplněn hlavně otročením v práci a zaslouženou dovolenou na Šumavě, vyrazit na Lion's Law byla jasná věc. I když je už téměř neposlouchám, tak šlo spíš o stretálku s kamarády, které člověk vidí jednou za čas, takže na co sedět doma. Tahle francouzská kapela je už na scéně poměrně zaběhnutým pojmem, i když já se stále nemůžu zbavit dojmu, že už jde o takový oi! mainstream. Na dnešní večer přijeli ještě s německými BAD Co. Project, což jsou pohrobci legendárních Oxymoron a mladou katalánskou partou z Barcelony La Inquisicion. Vyrážíme ve složení Praha, Příbram, Brdy a jeden kousek z Plzně, sraz klasicky na Smícháči, nasledující pár škopkama U Brouka a přesunem na Štvanici, kde se celý ten plešatý kolotoč má odehrávat. Akce byla naplánována v bývalé kdysi "vyhlášené" diskotéce Face 2 Face, která se dnes jmenuje Fuchs2. Zvenku vypadá spíš jako squat a u vchodových dveří, kde se nachází hajzly a šatna to srmdí jako kočičí chcanky :-D U vchodu potkávám Majkla, který má lupeny z předprodeje a jeden navíc, takže ještě ušetřím na vstupu pár pětek. Míříme k baru, kde začíná klasická napáječka, i když upřímě hnusnější pivo jsem dlouho nepil. Lidí je tu fakt mraky, že možná ani Rockáč nebo Futurum by to nepobraly, takže nakonec i to nepitelný pivo přejdu mávnutím ruky, protože se tady dá při tom množství lidí alespoň hnout, což beru jako velký plus. Po asi půl hodině nastupuje první kapela - katalánští La Inquisicion. Pro mě naprosto neznámá kapelka, z který upřímně nemám žádné dojmy, až na jejich zpěváka, který se neustále válel po podiu. Kapela vydala minulý rok svůj debut s názvem LVX ale po hudební stránce docela slabota, prostě další tuctový oi!, kterých je na scéně milion. Jako druzí nastupují Lion's Law, což bylo pro mě trochu překvapením, protože, i když nechci snižovat kvality BAD Co. Project, tak většina lidí si myslím přišla hlavně na Lion's Law, takže bych je čekal spíš nakonec. No nic, proč ne. Jejich první desku A Day Will Come jsem před 4 lety poslouchal celkem dost ale upřímně? Já měl vždycky radši jejich první kapelu - Maraboots a vedlejší projekt pár členů Lion's Law - RIXE, který hrajou nekompromisní hrubý 80tkový oi!, na ty nedam nikdy dopustit a kdybych si měl vybrat jít na koncert RIXE nebo Lion's Law... no odpověď asi znáte! Hudební vyzrálost se jim opravdu nedá upřít, na živo se to skvěle poslouchá, má to náboj, energii a jistou dávku agrese, takže po této stránce si není na co stěžovat. Kapele to fakt šlape. Zazněli skoro všechny zásadní pecky od Knock'em Out, La Fayette, Every Night, I Don't Give A Damn, až po In Your Veins. Jak je vidět Lion's Law jsou asi hodně oblíbení i u punkáčů, kteří tu v kotli rozjíždějí pogo a tak atmosféře nechybí vůbec nic. Nakonec zahrají jejich největší pecku na kterou čeká většina z nás - For My Clan. Jako druzí nastupují berlínští BAD Co. Project. Oxymoron jsem nikdy neposlouchal a tak mě ani BAD Co. Project nějak moc nazajímali a i když jsem se na chvíli přestal zabývat přesvědčováním Týny ať si se mnou dá panáka a šel se na ně podívat, hudebně mě nějak zásadně neoslovili, i když lidí na ně bylo stejně jako na Lion's Law... holt jsem asi moc náročný posluchač. To už se ale blížíme ke konci, koncert končí a my se přesouváme k Sudu, kde díky turistům není k hnutí a tak to ukončíme zpátky v domácícm prostředí na Andělu U Brouka, kde si po pár pivech začínají ustlávat na supermana slabší kousky. Srabi a to jste ani nemuseli ráno do práce :-D !!! Já jsem to nepojal ani tak jako koncert, spíš jako střetnutí a podle toho vypadá i tenhle report, ze kterého jste se nedozvěděli skoro nic o výkonech učinkujících kapel, jen to, že jsem se z toho na prdel neposadil :-D Pokud vás ale zajímají výkony naší bandy v počtu vypitých piv a panáků a naše alkoholické excesy, pište do mailu. S Tomášem jsme ještě domluvení na nedělní koncert Oipolloi na Sedmičce, který mě zajímal mnohem víc, takže víkend ještě nekončí.



Oipolloi - (17.3. 2019) Praha - Sedmička

A tak víkendoví maraton pokračuje dál. Bohužel Tomáš píše, že je mu blbě a na Oipolloi už nedorazí, takže nakonec po práci (ano není nic lepšího, než víkend strávený v háku) vyrážím sám. Oipolloi jsem viděl už dvakrát a vždycky to byl masakr, i když nikdy se už asi nebude opakovat zážitek, kdy jsem je viděl uplně poprvé ještě v Bubnu, kde byli naprosto peckový. Na Strahov dorážím až v 21:30 a tak předkapely, domácí Kung-Fu Girls a mě nic neřikající Trophy Jump z Kanady už nestíhám a přicházím tak akorát na Oipolloi. U vchodu se mě ptá ještě jeden postarší punkáč na cestu ze Strahova na nejbližší vlak, nakonec z něj vyleze, že přijel až ze Šumavy a Oipolloi viděl naposledy tady na Sedmičce před 20 lety, prostě srdcař!!! Lezu dovnitř, kde už do toho řežou Oipolloi. Jelikož je neděle, tak se můj předpoklad, že by tu mohlo být celkem k hnutí vyplnil a tak se mi po nějaké chvíli podaří dostat doprostřed davu a vidět na kapelu, což je na Sedmičce při větším množství lidí a mém vzrůstu celkem problém :-D Opolloi zatím mastí brutál údernou pecku Victims of a Gas Attack, která je na začátek setu jako stvořená. Tyhle skoro až crustový nářezy s energií rozkopávající vše kolem mě prostě baví. Asi ne třeba připomínat, že jde o anarcho-punk a tak si před každým songem zpěvák neodpustí kratší proslov týkající se tématiky daného tracku, což kvituji - jednak textům není kolikrát moc rozumět a v dnešní době je potřeba lidem trochu otevřít oči, i když někdy mi výčet témat u anarcho-punkových kapel příjde jak přes šablonu. Na druhou stranu nemůžu říct, že bych s jejich postoji nesympatizoval, takže palec hore! Byl jsem hodně zvědavý na singly z jejich posledních dvou desek, kde se kromě klasických punkových sypaček objevilo i dost, na Opolloi melodických věcí. A dočkal jsem se! Nechyběla street-punkovka Let the Boots Do the Talking ani protitrumpovská The Face. Z dalších věcí zazněli nářezovky jako Guilty, moje oblíbená Don't Burn the Wich (s výstižným refrénem: "Nepal čarodejnice, pal bohatý!") ale i pomalejší vály jako Punx & Skins nebo Pigs For Slaughter. Kapela byla předtím zřejmě v Polsku a tak bylo celkem sranda pozorovat skota jak hlásí nadávky v polštině :-D Dost mě překvapilo, když zahráli song proti Brexitu. U anarchystů bych čekal, že EU nesnáší stejně tak, jako stát jako takový a tak bych předpokládal, že Brexit berou jen jako politikaření, nicméně song byl zaměřen hlavně na britský šovinismus a vzedmutou vlnu nazionalismu, která přišla právě s Brexitem a kterou můžeme pozorovat po celé Evropě. Další parádní anti-nazionalistickou peckou byl track Union Jack Thall's Cac, toto bych si pustil nejlépe k čaji o páté (ha ha). V Čechách se moc často nevidí, že by skinheadi chodili na anarcho-punkovou (levicovou) kapelu ale v případě Oipolloi, jak sem tak vypozoroval z předchozích koncertů, je to asi jediná vyjímka. Ono se není čemu divit, kdo kapelu zná tak ví, že v začátcích to byla čistě skinheadská grupa a dodnes mají tracky s united tématikou a pokřik oi! oi! z úst zpěváka můžete slyšet skoro v každém songu. Nakonec skinheadů by se ten večer dalo spočítat tak do desítky, což je celkem "úspěch", schválně kolik by jich dorazilo např. na Birgadu Flores Magon, Brigadir nebo jinou čistě RASH bandu? No nic to byl jen takový "sociologický" poznatek bokem. Pomalu se blížíme ke konci, jak už to tak bývá kapela předstírá poslední song a tak po pár přídavcích následuje anti-nazi hitovka Bash the Fash, na kterou se na poslední okamžik ještě rozjede kotel a po zhruba hodině konec. Já si běžím ještě pro poslední pivo na cestu a mažu domu. Co dodat? Určitě mi tato akce byla mnohem sympatičtější, než Lion's Law na Štvanici v obřím sále s ochozem, kde s kapelou nemáte skoro žádný kontakt. Chápu pořadatele, že to s takovým zájmem lidí jinak asi nešlo.... jenže mě asi tyhle monstr akce přestávají bavit. Navíc Oipolloi jsou kapelou, která je na scéně o několik desetiletí déle, než Lion's Law a nikdy nepohrdnou hraním, jak v malém klubu, tak i na squatu nebo někde na vsi (jak jsme mohli vidět v roce 2012, kdy hráli na Cultburger Picnicu v Bystřičce u Vsetína) a upřímně si je ani nedokážu představit někde ve Futuru nebo podobném prostoru. Takže anarcho-punk real underground!!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat