čtvrtek 14. března 2019

Neville Staple - Return Of Judge Roughneck

Neville Staple někdejší člen The Specials se před několika lety po reunionu kapely trhnul a vydal se opět na solovou dráhu. V roce 2014 vydal album Ska Crazy a o tři roky později přišel s novou deskou Return Of Judge Roughneck, na kterou se podíváme v dnešní recenzi. Album vyšlo opět u labelu Cleopatra Records na začátku roku 2017 jako 2 vinyl, na kterém se nachází celkem dvanáct zářezů + devět dub verzí jednotlivých tracků. Abych byl přesnější z původních dvanácti songů tu najdete sedm cover verzí klasických Trojan hitů z 60. let, hozených do typicky britského 2tone kabátu, to samé platí i o původních pěti singlech, takže pokud jste fanoušky druhé vlny ska, tak vás toto album určitě potěší. Desku otevírá song Return Of Judge Roughneck, založený na riddimu známého hitu Al Capone od Prince Bustera s malinko pozměněným textem převzatým z tracku Stupid Marriage od The Specials. K tomuto singlu mají dokonce i videoklip, který si můžete vychutnat zde. Další pecka Bangaran je coverem stejnojmenné rocksteady klasiky od Stranger Cola, kde se objeví i toaster Daddy Woody, který tu stejně tak, jako na předchozím albu hostuje v několika dalších tracích. Následující Down My Street už je originální tvorbou z dílny Nevilla Stapla, v podstatě jde o takovou 2tone klasiku, na kterou jsme z ostrovů zvyklí. Lunatics je coverem singlu z časů postupného rozpadu The Specials a pozdější tvorby tria Fun Boy Three, které založil v roce 1981 Terry Hall s Lynvalem Goldingem a Nevillem Staplem, mimochodem tento track se objevil i na letošním album The Specials - Encore. Songy Crime Don't Pay stejně tak, jako Politician Man a Be Happy, který má trochu zvláštnější popový nádech jsou povedeným "2tone" reggae, kde nemám víc co dodat a vlastně jde i o poslední originální tracky z celé desky. V další záplavě coverů tu můžete najít Gang Fever známou původně od The Valentines jako Gun Fever, Maga Dog od The Wailers v reggae verzi, hitovku Sweet Sensation od The Melodians a Enjoy Yourself od Prince Bustera, která je tu hozená, i přesto, že jde stále o ska do kabaretního hávu. Následuje druhé LP, kde najdeme devět bonusů v podobě dub remixů jednotlivých skladeb. Za mě číslem jedna, je verze tracku Roadblock z předchozího alba Ska Crazy a song Bang Bang, kde svůj raggamuffin předvede hned několik toasterů. Tím bych výčet toho nejlepšího z desky Return Of Judge Roughneck asi ukončil..... Tak si to pojďme shrnout, máte rádi The Specials, Selecter nebo The Beat a zároveň si libujete ve starých Trojan klasikách 60. let? V tom případě je toto album pro vás jak stvořené. Na mě působí sice trochu průměrným dojmem ale pokud hledáte nenáročné 2tone ska & reggae, tak jak ho umí jen Britové, sáhněte po této desce! Já dávám 7 z 10