pátek 18. března 2016

The Offenders - X

The Offenders chrlí desky, jako na běžícím páse a až do teď bych řekl, že zrovna v jejich případě kvantita neubírala na kvalitě. Bohužel deska X toto pravidlo vyvrátila. Album vyšlo v říjnu 2015 v kooperaci labelů KOB Records, londýnských Bomber Music a kanadského Stomper Records k příležitosti jejich desátého výročí působení na scéně (proto ta římská X v názvu). Celkem tu najdeme 12 zářezů, které bohužel nepřináší nic moc nového a upřímě řečeno, z téhle desky mám hodně rozpačité pocity. Horko těžko jsem vybíral to lepší, co by stálo za zmínku, protože na téhle desce, prostě není žádná výraznější hitovka a skladby jsou si navzájem dost podobné. Sice songům nechybí povedená intra, od kterých čekáte, že v podobném stylu bude pokračovat i zbytek skladby ale většinou tomu tak není. Album X otevírá německy pojmenovaný track Alles Muss Raus, což jsou zjednodušeně řečeno klas. Offenders, tak jak jsme na ně zvyklý, nic nového pod sluncem. Ostatně přesvědčit se můžete sami z jejich videoklipu. Následující song Harsh Reality mě zaujal hlavně poměrně povedeným intrem a opět tu nechybí kytarovější podklad, jak už je u Offenders zvykem. Dalším zářezem, který stojí za zmínku je St. Pauli Swing Jugend adresovaný, jak už je z názvu patrné, jak jinak, než do Hamburku. Je to jeden z mála kytarovějších a živějších tracků, který trochu ožívá, jinak poměrně průměrný zbytek desky. Po St. Pauli Swing Jugend následuje asi jediný song, který bych označil jako No. 1 a to From The East Side To UK. Sice jde o rock'n'rollovější záležitost, než ska ale rozhodně tu nechybí potřebný náboj, který schází většině tracků. Society si zaslouží zmínku hlavně díky klávesám v intru a v refrénech, stejně tak song Cheap Girl, který je zpívaný dvojhlasně, je dalším oživením a to hlavně díky pogovějším pasážím. Pomalu se dostáváme ke konci, tady bych vypíchnul předposlední track 2tone Time, který by se dal považovat za pomyslné číslo 2. Co mě tady zaujalo, jsou především parádní klávesy v pomalu se rozjíždějícím, utlumeném intru ale i ve zbytku songu, další z těch silnějších počinů. Poslední skladbou, která uzavírá album X, je track Screwed Up, který bohužel nepřináší nic nového a je tak jen dalším songem, který zapadne mezi všechny ostatní. Bohužel víc už toho album X nenabízí. I přesto, že jsem se snažil vypíchnout ty zajímavější skladby, stejně se slévají v jeden set a to je přesně to, jak na mě tahle deska působí. Bohužel i když mám Offenders fakt rád a zatím, každá jejich deska od Hooligan Reggae, až k Generation Nowhere, vždycky přinesla pár hitovek, deskou X mě celkem zklamali. Tohle album zkrátka nepřináší vůbec nic nového, jen další tucet, navzájem si podobných tracků, které hodně rychle zapadnou. Vyvolává to ve mě dojem, jak kdyby si chtěli k desátému výročí mermomocí nadělit desku. Bohužel jí chybí ta zásadní věc a to je patřičná energie, nápad a jakýkoliv song, který by alespoň trochu vyčníval z řady a mohl by být další potencionální hitovkou. Možná by nebylo na škodu trochu prodloužit interval vydávání a jednotlivé tracky, před nahráním trochu promyslet aby z toho nevznikla, tahle nemastná a neslaná záležitost, která smrdí spíš průměrností. The Offenders řádím ke špičce evropské ska scény ale bohužel tentokrát se hoši opravdu moc nepředvedli. Nemám jinou možnost, než 5 z 10