úterý 10. dubna 2012

Report

Blaster Master v Crossu (6.3.)

Nebejt toho, že byl tento koncert zadarmo, tak bych na něj možná ani nešel. Díky shodě náhod a mojí neutuchající, hudební zvědavosti jsem se přecijenom šel podívat, na tuhle, pro mě doposud neznámou, finskou kapelu. No a jelikož Finsko je země, nejen tisíců jezer ale taky výbornejch ska kapel, v čele s Valkyrians, tak jsem byl hodně zvědav. Ostatně Skandinávie není jen hokej, Finlandia vodka, ABBA, blondýny, metal a máničky s mastnejma vlasama ale i dobrý ska, jak už jsem se několikrát přesvědčil! Jako vždy, při mym "štěstí" opět razím noční Prahou, směr Holešovice sám, jelikož "Přistěhovalec" má pro změnu málo práce ale zato hodně učení, takže se na to vysral. Po cestě potkávám akorát "kontingent" turistů, co zaplnili celej vagon metra, na který pak později narazím v Crossu. V Crossu potkávám Karla s..... (?) sorry ale teď si nevzpomenu na jméno :-( Jeden týpek z Polska, co jezdí na koncerty do Čech, nebo klidně až do Vídně a pak zase zpátky do Polska, takovej správnej cestovatel. Tak to má bejt, mám rád lidi s takovým nadšením pro muziku, takže palec nahoru. Nakonec úplně náhodou potkávám ještě Jirku, takže to není zas tak ztracený. Dost keců, pojďme se vrhnout na koncert samotnej. Lidí, na to, že bylo úterý bylo celkem "dost" ale spíš to bylo díky tomu turistickýmu "kontingentu". Blaster Master začali kolem 21:30, v podstatě "bez nazvučení", takže žádný čekání se naštěstí nekonalo. Co se mi líbilo je, že všichni z kapely přísně "dodržovali" ten správnej výzor: košile, kšandy, Fred Perry pola, bekovky...no prostě to co si u nás lidi se ska moc nespojujou a v podstatě ani ty kapely ne. Blasteři hrajou bez dechů, což jsem si nevšimnul ani přesto, že sem koukal na nějaký videa na youtube. No a jestli si myslíte, že ska bez dechů, není ska, tak se fakt mýlíte! Ty dechy výborně vyvážili klávesy, který místy zabíhali, do hodně 2tonovejch motivů, alá The Specials, Madness či Selecter. Hodně povedený byli předělávky známejch pecek od Manu Chao do ska, nebo spíš rocksteady a 2tonu. Dokonce jsem zaznamenal jednu písničku, kterou jsem slyšel kdysi dávno, někdy v 9. třídě na nějakym vypalenym ska výběru, kterej jsem už ztratil, což bylo velký potěšení! Původně jsem čekal, že tahle kapela bude, něco jako švédští Liberator ale Blaster Master předvedli hodně rozmanitou selekci. 

Krom 2tone ska, tak hráli i pár dirty reggae tracků (no jo no, je vidět, že jdou z dobou) a taky nějaký to rocksteady, zabalený do  klávesovýho, hamond podkladu. Těžko budu vyjmenovávat konkrétní songy ale celkový dojem z koncertu ale i z kapely byl vynikající. Kapela se bavila, lidi si to užívali, takže nakonec přídavek byl snad i očekáván. Na distru byl týpek z Grover records, a dokonce tam měli  i nejnovější album Blaster Master, který vydali asi tejden před koncertem. Po koncertě, vzhledem k vypitejm pivům a dobrý náladě, následovala děkovačka z mý strany za výbornej koncert, kdy jsem se frontmana zeptal na dost obligátní otázku: "Do you know Valkyrians?". Nakonec jsem se dozvěděl, že se s nima znaj a že.....no ale to už jsem nerozuměl :-D .....a prej budou hrát letos na Mighty Sounds. Tak kdo letos pojedete, tak je vaší poviností si na ně zajít! Pak už se nic moc zajímavýho nedělo. Po BM hrál nějakej shitovej pop-punk, alá "týnejdžrz" z americký highshool, proběhlo ještě poslední pivko a pokec, a alou domů! Jenom si říkám, jak to v Crossu dělaj, že kapely tak dobrýho formátu maj zadarmo, nebo max. do stovky? Nepochopitelný!?

Žádné komentáře:

Okomentovat