pátek 3. února 2012

Report

Buster Shuffle & Pipes and Pints - Praha, Lucerna Music Bar (2.2.)


Po ukrutně dlouhý době razím na koncert, po všech těch crust a hardcore punkových akcích, konečně taky nějaký ska. Buster Shuffle se u nás ukázali už někdy letos v červnu a tentokrát si udělali odbočku do Prahy, v rámci jejich tour po Německu. Začnu asi od uplnýho začátku, protože tenhle mrazivej den jsem celej strávil venku. Odpoledne jsme vyrazily s Honzou a Vencou na demošku proti ACTA, z který popravdě řečeno, jsem byl docela "znechucenej". Sice je dobře že se lidi konečně k něčemu vůbec odhodlali ale pochybuju, při pohledech na všechny ty "demonstranty", že tu ACTA vůbec četli. Hlavně nejlepší je ten posranej internetovej "aktivismus", kterej je nakonec stejně k hovnu, když tam pak příjde 2000 lidí. Navíc účást politiků z ČSSD a Strany Svobodných Občanů, který jsou stejný konzervy jako náš 4% "ultrapravicový" prezident Klaus, kterej si to nechce připustit, že je trochu homo, mě celkem odradila od vkládání nadějí do téhle akce. Takže nakonec končíme v Dejvicích v Nádražce u piva :-D. Já se sice ještě potom na místo činu vracím ale pochodu jsem se už nezúčastnil, ale na naše český poměry celkem "dobrý" a doufám, že tenhle protest proti cenzuře internetu, bude mít delší trvání. Tak to bylo politické okénko, které vás určitě hrozně "zajímalo", teď už se snad dostanu k samotnému koncertu. Po krátké zastávce doma, vyrážím do Lucerny, kde se sice asi tak na 3 minuty potkávám s Karlem ale pak mizím v davu, protože na podium se už chystaj Buster Shuffle. Popravdě řečeno, myslel jsem, že začnou hrát až tak jako druhý ale byl jsem příjemně překvapen. Nevím v jaký hráli sestavě, když tu byli v červnu ale teď sebou dotáhli i dvě vokálistky, střižený do skinhead girl "stajlu". Co se mi na kapele líbilo, že nepoužívaj el. basu ale kontrabas (podobně, jako třeba The Kluba), což dělá ska mnohem zajímavějším. Navíc v kapele mají 2 klávesy, což jsem taky nikdy neviděl. První polovinu jejich setu hráli nový songy, z připravovaný desky, která vyjde někdy? - eeh... nevim kdy! Ale musím říct, že celkem povedený, nesoucí se v typickym "Madness" stylu, jako doposud. Vůbec, celkově vzato, Buster Shuffle jsou zvukem této kapely hodně ovlivněni a kapel tohoto ražení zase tolik není. Teď jsem si uvědomil, že to byla první britská skapela, kterou jsem viděl? A bylo to znát i na první pohled, že jsou z ostrovů - pola Fred Perry, porkpie hat klobouky, zpěvák v bekovce, basák v Harringtonu...prostě U.K. style. Tuhle kapelu by asi skalní fanoušci pseudo "ska", jako jsou Ska-P a The Locos, neskousli. Lidí bylo celkem dost, ale řekl bych, že přišli spíš na Pipes and Pints. Někdy v polovině koncertu, Busteři zahráli cover verzi, nějaký hrozně známí rock'n'rollový pecky, na název si sice nevzpomenu ale bylo vidět i na reakcích publika, že tuhle pecku zná každej. Na kapele bylo vidět, že si to užívaj, zpěvák (který zároveň obstarával 2. klávesy) hrál i nohama, zacož klobouk dolu. Jo a všichni z kapely během koncertu chlastali plechovkovýho Gambáče, od basáka (kterej vypadá jak Felix Holtzman), zpěváka až po vokálistky. 
Druhou polovinu koncertu hráli tracky z poslední desky, který zahráli snad úplně všechny od Me, Myself & I, I"ll Get My Coat, až po mojí nejoblíbenější skákačku, You're Alright a nakonec si nechali Our Night Out. Co mě celkem mrzí, že nebyl přídavek a ani publikum asi o něj moc nestálo. Což se divim, protože celkem si to všichni užívali. Nakonec se Busterr Shuffle "uklidili" z podia a lidi se nahrnuli k baru a na hajzly, který nestíhaly kapacitu Lucerny. Jako Druhý hráli punkrockový Pipes and Pints, který mám celkem rád ale ze začátku jsem měl chuť se na to vysrat, protože to nazvučení mi přišlo tak děsný, až jsem se divil, že to nikdo neslyší. Jediný co jsem v prvních 15 minutách slyšel byla kytara a zpěv, která mi přišla jak kdyby hrála furt ty samý akordy a ani dudy nebyli slyšet. Nebylo to kapelou ale to nazvučení ze začátku bylo fakt děs. No, pak už to ale bylo lepší, snad i zvukař si toho všimnul (nebo se mi to celý asi zdálo), i když stejně v některejch pasážích vůbec nebylo slyšet dudy. Jinak Pipes and Pints odehráli dobrej koncert, dobrá atmosféra, pod podiem se udělal celkem kotel, takže i na pogo přišla řada, dokonce zahráli i nějaký nový songy, takže paráda. Nemá cenu to dál okecávat, takže zdar a choďte na koncerty, kupujte desky a halvně ČTĚTE FANZINY, bo čumět furt do obrazovky není to pravý ořechový. 

Žádné komentáře:

Okomentovat