středa 21. září 2011

Report

The Monkey
 

Po dlouhý době jsme vyrazily opět na koncert. Tentokrát do Crossu, kde hrály kalifornští Monkey. Všnichni byly v pohodě, jen Venca se tvářil, jak kdyby tam šel z "donucení". Koncert byl napsán od 8 ale ale jak to tak bývá vždy se začíná o něco pozdějc. Jenže tentokrát se začínalo fak mnohem pozdějc až jsem si myslel, že už dávno hrály. Celá akce byla zadarmo, ale lidí bylo opravdu málo a ze začátku to vypadalo, že snad nikdo nepřišel na koncert jako takový. I když k 10. hodině se to trochu zaplnilo, předkapela žádná nebyla, akorát po koncertě hrál Fat & Dread Stereo sound system. Samotní Monkey byly během tohoto koncertu na tour po Evropě a jak jsem se později dozvěděl, tak pražské vystoupení jim domluvil zpěvák z Toasters. O Monkey jsem v životě neslyšel ale nakonec jsem vůbec nelitoval, že jsem se zúčastnil. Zpočátku nehrály nic moc světobornýho, zkrátka taková klasická 3. vlna ale žádnej skapunk. Lidí v sále bylo asi tak +- 8 ale v Crossu je to většinou dost náhodný, že se tam někdo objeví, pokud tedy nejde o kapely jako Discoballs nebo Toasters. Nejvíc mě ale dostal týpek, kterej tam tančil jak na nějaký techno nebo hip hop, či co to mělo bejt. Zkrátka takový ty náhoďáci, který zrovna vylezly z dolní technařský stage aniž by tušily co hraje nahoře. Nejhorší je, že jsou to hrozný socky a pořád od vás něco chtěj (hlavně cíga). Monkey hrály poměrně dost coverů ale vlastně to vůbec nevadilo, právě naopak, když slyšíte songy starý 30 - 50 let, který žádná naše kapela nehraje (možná tak s výjmkou Green Smatroll a Chancers) a navíc když je slyšíte poprvý naživo, tak vás to zkrátka nadchne. Proto jsem jim odpustil i to, že těch coverů bylo poměrně dost ale slyšet naživo pecky jako: Monkeyman od Maytals, One step beyound od Madness, Revolution rock od Clash nebo předělávku Boba Marleyho do ska bylo prostě paráda. Jejich vlastní písničky byť to nebylo nějaký světoborný ska byli taky celkem v pohodě. Zajímavý bylo, že trumpeťák zastával i funkci klávesáka, takže občas vypustily trubku nebo klávesy. Už i lidí pomalu začalo příbejvat a někteří dokonce i tančili. Nejlepší bylo, jak se všichni zdráhali jít blíž k podiu, když je zpěvák burcoval ať jdou blíž. No nakonec ze sebe všichni ten stud shodili a už se tomu dalo říkat koncert. 
Celkově mohl mít tenhle gig asi tak hoďku a půl a ke konci zklízely docela i ovace ale je otázka, jestli proto, že lidi už byli nacamraný nebo že se jim to fakt líbilo. Ovšem to nejšílenější přišlo až na konec, kdy jsem se vyburcoval (i když můj nápad to nebyl) k tomu abych s Monkey udělal živej rozhovor :-D Doteď si řikám, zda to byl dobrej nápad. Absolutně nepřipravenej co se týče otázek, jsem se nakonec odhodlal a po koncertě se zeptal kapely, jsetli by chtěli poskytnout interwiev. Monkey souhlasily a tak potom co sklidily věci jsme šli do backstage, kde jsme na mobil nahrály celkem 20minutovej rozhovor s Curtem, zpěvákem a kytaristou kapely. Byla to hrozná prdel, protože moje angličtina a porozumívací schopnosti byli horší, než ve skutečnosti. Otázky ze mě lezli jak z chlupatý deky a místama to nebyl rozhovor ale jen takovej pokec. No nicméně rozhovor se právě přepisuje a mírně upravuje, protože někdy jsem ty otázky pokládal dost nesmyslně a někdy to ani otázky vlastně nebyli :-D Takže snad někdy v říjnu by to mělo bejt hotový a přeložený. Každopádně nedoporučuju dělat rozhovor bez připravenejch otázek a ke všemu ne zrovna střízlivej a schopnej mluvit v cizím jazyce. Každopádně uvídíte sami co z toho vzniklo. Se ještě doteď popadám za hlavu.

Žádné komentáře:

Okomentovat