středa 2. března 2011

Report

The Valkyrians

Kdo jste byl v roce 2007 v Olší u Tábora na Mighty sounds a viděl vystoupení finských Valkyrians, tak předpokládám, že jste si konec února zpestřili jejich další návštěvou v Čechách.Kdo ne, tak nezoufejte, pokusím se nabudit atmosféru tohoto opravdu vydařeného koncertu alespoň zprostředkovaně.Podobně jako lednový koncert Offenders se i tento konal jak v Praze tak i v Plzni, kde navíc už ve čtvrtek začal roztáčet vinyly v rytmu jamjské muziky, Mr. Moonhead, klávesák finských Valkyrians.Warm up akce se konala kde jinde než v plzeňském "pubu" Sally Brown.Následující den zahrály v Divadle pod lampou, kde jim předskakovaly jak The Spankers tak i Discoballs a v sobotu na pražské Sedmičce, kde vystupovaly pouze se Spankers, kteří se nedávno vrátily z jejich tour po Brazílii.Co dodat k předkapele?Album Boom!Bang!Pow! You know (mimochodem na něj vyšla recenze v německém ezinu Rockingsteady) je pro mě docela velkým zklamáním, takže jsem v podstatě The Spankers ani neviděl ale podle pozdější rekace zpěváka kapely, kdy se i několikrát během vystoupení zmínil o The Spankers se Valkyrians předkapela asi celkem líbila.Co se týče návštěvnosti, jelikož je Sedmička malá, tak vždycky vytváří dojem, že snad praskne ale lidí mohlo být přeci jenom možná trochu víc.Takhle je totiž vidět, jak český publikum dokáže ocenit výbornou zahraniční kapelu, i když neni tak provařená.Příjde mi, že kolikrát jde víc lidí na Fast food orchestra, než na takovýhle zahraniční pecky.Hned jak začaly Valkyrians hrát, jsem si ani neuvědomil, že jim chybí dechy ale jejich muzika zase neni tak moc orientovaná na dechovou sekci, takže to vlastně vůbec nevadilo.Valkyrians to nakoply už pěkně na začátku, kdy zahrály cover verzi známé reggae pecky 54 - 46 Was my number, původně v podání Toots and The Maytals, čímž mě naprosto rozsekali, protože tuhle pecku jsem ještě nikdy neslyšel naživo.Jediná věc, která mi občas "znepříjemňovala" koncert (nebo spíš výhled) bylo, kdž si předemně stoupnul někdo o hlavu větší (což je vzhledem k mojí vejšce, celkem problém), což mě zase na druhou stranu nutilo se neustále srát dopředu a to je vlastně nakonec ta pozitivní věc.Asi tak v půli koncertu, konečně přišel jeden z jejich nejlepších songů, I want to see action, taky zahrály Hooligans samozdřejmě s vekým ohlasem publika, no není se čemu divit že?Jen by mě zajímalo kolik lidí v publiku vědělo, že je to původně stará ska pecka od Boba Marleyho z 1. poloviny 60. let.Valkyrians nejsou jenom dobrou ska kapelou ale jsou schopni zahrát jak 2tone, tak výborný reggae a songy jako Bring back the reggae, Queen of the hearts, Warmth and shelter nebo Too hot, byly příjemným odpočinkem v tom rychlym offbeatovym tempu.Kromě rychlejších songů jako Hold on Rudy a toho, že se nám zpěvák "prošel" nad hlavama, snad až na konec davu, kdy jsem se divil, že neurve kabel od mikrofonu, jsem měl největší radost z pecek Ranking full stop a Conquering ruler a ano i tyhle songy jsou cover verze od 2tonové legendy The Beat a veterána jamajské muziky, Derricka Morgana.
Teď to možná vypadá, že Valkyrians hrajou samý covery ale neni to tak, maj spoustu svejch naprsto originálních písní, dokonce zahrály i tři nový songy.Valkyrians i přes svůj severskej původ nedělali žádnou chladnou show, to vše v kombinaci s komorností strahovské Sedmičky vytvářelo hodně osobní a "upocenou" atmosféru, protože kapela je v rovině s publikem a nekouká na vás zhora nějakýho podia, a tak to podle mě má bejt.Blížila se pomalu ale jistě desátá hodina, takže se i koncert začal nachylovat ke svému zdárnému konci.Přeci jenom i ke konci jste si mohli zavzpomínat na dalšího veterána, tentokrát díky songu Big 6 od Judge Dreada.Čekal jsem teda víc než jeden přídavek po takový reakci, i když ten byl pro mě velkým překvapením, jelikož ten song měl takovej punkovej nádech (asi podobně jako francoužští 65 Mines street).Po malim okamžiku napětí a očekávání, jestli ještě přeci jenom náhodou nedaj druhej přídavek se nakonec nekonalo nic.Jako po každé podobné akci se hrálo do brzkých ranních hodin už jen reprodukovaně....no co asi, přece ska & reggae ne!Ale to už se mě netýkalo, jelikož jsem už dávno seděl u piva v jedný naší sídlištní nalejvárně.Co dodat na závěr, kdo jste se nezúčastnil tak určitě máte čeho litovat, ještě bych snad podotknul, že by účast na těhle akcích mohla bejt větší, když si vzpomenu na květnový koncert, kapely takovýho formátu jako jsou Aggrolites, v pražském Futuru a tu tragikomickou účast, tak se mi chce brečet!!! 

Žádné komentáře:

Okomentovat