pátek 18. února 2011

Smooth beans - At low fyah!

V prosinci (2010) vyšlo na značce Liquidator music, debutové album této španělské kapely.Smooth beans nejsou zatím nějak moc známou formací, kapela vznikla v roce 2008 a kromě tohoto alba mají na svědomí ještě 7" singl Smooth beans, s dvěma songy: The road of cherokee a You are the one, ze stejného roku.Deska At low fyah! je spíš než dirty reggae, regulerním návratem na Jamajku 60. let, takže nečekejte žádný funky prvky, jak jsme dnes zvyklí.Hned úvodní rocksteady song Our train vám napoví, jak asi bude znít zbytek desky, to samé by se dalo říct i o dalších tracích She's gone a Still rolling, které se nesou v podobném rocksteady stylu.Co se týče celkové charakteristiky této desky, dalo by se říct, že se Smooth beans našli v rocksteady a early reggae ve své původní podobě, což dokazují tracky jako Kingstonyte, The road of cherokee nebo jediný zástupce ska na této desce To the mount, který je ovšem bez dechů a to platí vlastně pro všechny tracky.Bohužel tato deska není ničím závratným, co by nějak vybočovalo z řady, většina reggae songů je klasickou retro "napodobeninou" starého early soundu, takže hodně kláves, občas by třeba i ty vokály nebyli na škodu (Twenty one), i když musím je pochválit za jejich rocksteady, kde byla vokální sekce vždy důležitá a ani Smooth beans na to nezapoměli a to i v některých reggae pasážích (Work).Celé album završuje dubová verze songu The road of cherokee (The dub of cherokee).I když je album hudebně zpracované dobře a i hudební výkony muzikantů jsou na výborné úrovni, není deska At low fyah!, jak už jsem řikal, nic převratnýho.Konkrétně?Čtyři body z deseti.

The Caroloregians - Funkify your reggay

Určitě všichni znáte belgické Moon invaders, jestli ano tak si buďte jistí, že tahle dirty reggae partička, jim v jejich zemi šlape pěkně na paty ale vlastně nejenom v Belgii ale i v Evropě celkově, takže jste asi pochopily, že jsou taky z Belgie :-D.Album Funkify your reggay je už jejich druhým počinem, vyšlo v říjnu 2010 na labelu Grover records a musím říct, že jsem byl příjemně překvapen.Hned na začátek vás Caroloregians nakopnou válem Wake up call a to samý platí i pro druhý Donna donna.Jenže potom se tempo náhle zpomalý ale to desce vůbec neubírá na kvalitě, důkazem toho jsou tracky jako třeba On could 9 again, kde bych asi nevíc pochválil zpěv nebo naprosto ukázkový dirty reggae songy jako Blinker beat, Special brew nebo Keep on upsettin.Místama album Funkify your reggay, připomíná poslední desku IV od Aggrolites (mimochodem tento rok chystají další desku-Rugged road, která vyjde v březnu).Album je celkově hodně instrumentální, založené na klávesách, občas se objeví i saxosofon jako třeba ve velmi příjemném a pohodovém tracku All my apologies love, který celou desku uzavírá.Caroloregians opravdu nezapomínají na to, že hrají dirty reggae a funky se v nich nezapře ale ani stará klasika v podobě tracku Alton Knows, který je inspirovaný songem Some of them a bawl od legendárních The Pioneers, i když je celá deska spíš v klidnějším tempu (As I ran the innersection) tak není ochuzená o něco málo rychlejší songy, které jsou ke konci desky a opět jí přidávají trochu na tempu.Až si poslechnete tuhle placku porvé asi vás moc bavit nebude, jelikož ze dvou třetin na ní převažují klidnější a pomalejší tracky ale ujišťuju vás, že až si jí poslechnete podruhý nebo potřetí, tak si vás album Funkify your reggay určitě získá.