sobota 8. ledna 2011

Report

Offenders - 2tone smršť na Sedmičce

Po roce a půl, k nám znovu zavítala tahle poměrně dobře rozjetá italská banda, pohybující se na hranici 2tonu s prvky punkrocku a reggae.Naposledy jsem Offenders viděl právě při jejich posledné návštěvě České republiky na Mighty sounds 2009 a byl jsem příjemně překvapen, i když zase ne zrovna unešen.Pražský koncert na Sedmičce byl součástí jejich třídeního turné po Čechách, kdy mezi 6. a 8. lednem navštívily Budějice, Prahu a Plzeň.Na strahovskou Sedmičku jsme vyrazili na půl osmou, kdy byl naplánován začátek koncertu, vzhledem k tomu, že většina strahovských koncertů končí v deset, tak jsem čekal, že už bude pomalu "narvaná", nicméně se začalo hrát až kolem osmý.Jako předskokani hrály Green smatroll a potom "hvězda večera" Offenders a to je vše, koncert byl super.Neee dělam si prdel, Green smatroll jsem (pokud nepočítám fesťáky) neviděl opravdu dlouho.Skřítci po většinu koncertu hrály spíš nový songy z jejich poslední desky Rude jazz, taky jste se mohli dozvědět co znamená zkratka v názvu songu D.L.I.B (Daniel Landa Is Bastard), zahráli i pár nových songů (nebo aspoň pro mě neznámých), taky jim zahostovala Tereza ze Spankers, která se z ničeho nic vynořila z publika, čemuž jsem se divil, protože jsem myslel, že Spankers mají být na turné po Brazílii, jinak GS podaly celkem dobrý výkon, jenom snad odezva a účast publika mohla být větší.Divím se, že i po těch čtiřiceti letech fungování 007, ještě nemají pípu a stále jedou v lahváčích i když zrovna zdražovat je nemuseli.Po vystoupení Green smatroll už byla Sedmička pěkně nacpaná ale čekal jsem víc lidí.Po asi tak davacetiminutový pauze,kdy jsme se shodli na tom, že nemá cenu kupovat pivka za tak draho, když naproti sedmičce v sámošce je měli za polovinu :-D.Offenders je jedna z těch kapel, která mě víc baví naživo než z desek ale možná po tomto koncertu si pořídím album Action reaction, jelikož čistě podle mého soukromého názoru se s deskou From the gutter moc nepředvedli.Takže konečně se dostávám k samotnému koncertu, lidí bylo docela dost a i když jsem stál úplně veprostřed davu, tak jak se lidi cpali dopředu, tak jsem se do konce koncertu dostal skoro až uplně dozadu.Offenders podávali parádní výkony, největší radost jsem měl (jelikož jsem do této kapely šílenec) ze ska verzý pecek od Clash a to konkrétně White riot a I fought the law z polsední desky, samozdřejmě když Offenders zahráli Oi skins! tak to přítomné plešky asi dojalo ale mě se mnohem víc líbil vál Rude boys in a dancefloor.
Čekal jsem, že největší pecku Hooligan reggae zahrají až nakonec a ne v půli koncertu ale vše vyvážily songem Action reaction.Celý koncert mohl mít tak něco kolem hodiny ale jistý si tím nejsem, protože čas jsem moc nesledoval, teď už mě opravdu nenapadá nic víc co dodat, snad jen to, že jsem čekal, že zahrají cover Skinhead girl od Mr. Symarip, který hráli tenkrát na Mighty sounds, no zkrátka kdo nepřišel prohloupil.Po koncertě se ještě hrálo do brzkého rána klasický ska, soul a early reggae v podání mě neznámých DJs alá Skaparáda a můžu říct, že jsem si zatrsal možná víc, než na Offenders.Nejvtipnější byl ovšem náš návrat noční sockou domů, kdy jsem měl vzbudit Jamala, protože vystupoval dřív než já, samozdřejmě jsem usnul taky a oba dva jsme dojeli až na konečnou, což znamenalo, že jsem měl před sebou asi dvoukilometrovou štreku domů, Jamal možná ještě delší :-D. 

Žádné komentáře:

Okomentovat