středa 29. prosince 2010

Report

Upsessions - dirty reggae chuligáni v Praze

Tuhle holandskou kapelu sem poprvé viděl před dvěma lety na Mighty sounds ale to jsem ještě neměl vůbec ponětí, že jde o jednu z nejlepších dirty/early reggae kapel v Evropě, no a poněvadž sem měl už něco upito a jejich songy jsem neznal tak to nebyl takový požitek, jako na konci října (2010) v pražském klubu Cross a proto se musim podělit o tenhle kulturní zážitek.Koncert byl naplánován na čtvrtek 21. října, což je vzhledem k tomu, že je to ve všední den dost šibeniční termín, no a jako vždy účast ostatních známejch na tom ztroskotala, nicméně ani to mě neodradilo a šel jsem se podívat na Upsessions znovu po dvou letech.Než jsem vyrazil, tak jsem se ještě stavil u nás na sídláku v hospodě, kde zrovna hrál nějaký elektronický sračky, můj bejvalej soused.Po dvou kouskách jsem tedy vyrazil.Cross ani nebyl tak nacpanej jako obvykle bývá, což byla velká výhoda a lidový vstupný, 60 kč mě jen potěšilo.Když jsem dorazil, tak zrovna dohrávala předkapela, pražští CCTV Allstars, těžko se popisuje styl téhle kapely, prostě taková 3. vlna ale moc mě nenadchli.Než se na stage přiřítily Upsessions tak jsem do sebe stihnul hodit ještě 2 kousky.V publiku bylo poměrně dost skinů, možná tak polovina, ne jako v květnu na Aggrolites, kdy jsem tam viděl jenom nějakou 6 členou partu trojanů a zbytek samí „civilové“.Upsessions začaly pěkně z ostra, a jako vždy byli všichni v těch svejch zelenožlutejch sportovních soupravách, asi nejlepší výkony podával klávesák (one thousand fingers) a zpěvák, který celou hru doplňoval různými perkusními trsátky, zvonicemi, chrastítky a ještě do toho hrál na trombon.Někdy v začátku koncertu vytáhl nějaký měřič hluku a burcoval publikum ke skandování, a jelikož den před tím hrály v Incheba areně na oslavách 20. výročí fungování Sto zvířat, kde bylo asi jen 140 lidí, tak jsem z toho pochopil, že si chtěj porovnat, který publikum, dělá větší „riot“, samozřejmě crossácký publikum řvalo víc.Upsessions zahrály i nějaký nový songy a dokonce i velmi povedený rocksteady ale nejvíc mě dostal song Cool ska time, kdy se kolem mě zase udělal dvoumetrovej kruh prázdnýho prostoru, no asi skankuju moc tvrdě.Během koncertu jsem stihl, ještě další dva kousky a bez prolému jsem se od baru dostal zpět na svoje místo, což bejvá v Crossu dost problematický.


Občas bylo těžký rozeznat, kdo má v kapele funkci zpěváka, protože hlavní kytarista občas zpíval víc jak zpěvák samotnej.Musim smeknout před bubeníkem, protože jsem si nikdy nemyslel, že bubnovat na reggae může bejt takovej nářez a ještě před kytaristou, když v Hooligan 69 zpíval intro, protože takhle ječet umí málokdo.Nicméně po dvou přídavcích z nich jeden byl opět Hooligan 69 a Reggae fever, asi 2 hodinový koncert skončil.Po koncertě jsem se zašel podívat ke kapele do distra, koupil sem si tam nějaký drobnosti, pokecal z typem z kapely o scéně, dostal jsem od kapely takovej velkej plakát (to je snad první věc co sem kdy dostal zadarmo :-D).Kluci z kapely se mi taky svěřily, že koncert v Incheba areně byla pěkná sračka, publikum nechápalo, co je to vůbec za kapelu nebo že to je reggae, ani netancovali, čili s tímto to Zvířata moc nevychytali.Jediný co mě mrzí je, že jsem se zapomněl zeptat, proč vždycky koncertujou v těch sportovních soupravách.Po koncertě hrály ještě selectoři z Fat and Dread stereo, tak jsem si poslech pár reggae, ska klasik z 60. let a asi před půl druhou jsem odtáh noční sockou domů a Upsessions se už chystali do Bratislavy, kde hráli druhej den.Jenom si řikám, proč ještě u nás nevznikla žádná dirty reggae kapela, když to hrajou už i v Asii, jen český kapely (až na pár výjmek) dělaj že se nic neděje.

Žádné komentáře:

Okomentovat