středa 29. prosince 2010

Report

Panteon rococo

Tak jsem se na výročí mezinarodního dne studentstva, kdy nám nacistický zmrdi v roce 1939 zastřelili Jana Opletala a komouši o 50 let později, zamávaly svejma srpama a kladivama, (snad už naposled!) a kdo to stihl tak ze strachu, ještě přehodil kabát a teď sedí v pralamentu za ODS, TOP 09 nebo ČSSD, vydal po necelym měsíci na další koncert.Panteon rococo, je kapela, kterou znám už 5 let ale ještě jsem neměl tu čest a naživo jsem je nikdy neviděl a to už tu byli pokud mě paměť dobře slouží asi pětkrát.Celkem mě překvapilo, ačkoliv jsem četl různý přirovnání Panteonů ke Ska-P (he he ty komerčáci, Mexikánům nesahaj ani po kolena) tak co se týče propagace jejich pražskýho koncertu tak ani v metru ani na obvyklejch webech jsem žádnou pozvánku nezaznamenal, v podstatě jsem se o tom dozvěděl úplnou náhodou, když jsem prouzdal po netu.Přitom Panteon rococo nejsou na českejch podiích žádný nováčci, tak si myslím, že mohli mít trochu větší propagaci.Poslední dobou mám „smůlu“ byl to druhej koncert, za poslední dva měsíce, na který jsem šel sám, protože Zrzek i když říkal, že by šel se mnou, když nebude mít divadlo a ještě by nás tam možná protáhl zadarmo, protože má v KD Vltavká, nějakou známou, tak stejně při mý smůle, měl samozdřejmě divadlo a ani dočasný přistěhovalec z Brd, Mr. Lord nemohl i když důvody, proč nešel bych nerozebíral, ještě by byl na mě nasranej :-D Parádní zakončení volného dne uprostřed pracovního týdne, jsem si nechtěl nechat zkazit a tak jsem se vydal na tuhle mexickou smršť sám, protože už jsme si takhle nechal ujít dost kapel.Nečekal jsme, že na Panteonech bude tolik lidí, ohromný dav lidí před KD Vltavská, kde se koncert odehrával mě přesvědčil o opaku, takže nakonec sál, o kterém jsem si myslel, že bude naplněn tak do dvou třetin, byl narvanej.Další věc co mi trochu znepříjemnila koncert bylo to, že ten sál byl nekuřáckej, což byl důvod proč před kulturákem stály ty davy.Předkapely jsme ani neviděl, jelikož to co tam promotéři pozvaly byly stylově úplně někde jinde, na hony vzdáleny tomu co hrajou moji oblíbení Mexikáni, proto jsem přišel až na hvězdu večera.
Latinskoamerická nátura se v nich opravdu nezapře, zpěvák v triku FC St. Pauli, klávesák měl přes svůj nástroj přehoznou zástavu St. Pauli a za celou kapelou pověšená obrovská plachta, která mohla mít tak 10x10m což byl zvětšený přebal poslední desky Ejercito de paz.Hned po asi prvních třech písničkách začala malá „politická“ agitace, kdy zpěvák si nemohl odpustit pár poznámek na adresu mexických mafiánských kartelů (což celkem chápu) a „věnoval“ jim jeden song (jméno si fakt nevybavim).Musim říct, že jsou to opravdu showmani i přes politický přesah jejich písní si celá kapela (a že jich je na podiu nezpočet, když taky přijeli dvoupatrovým autobusem) od basáka k dechům až po perkusáka koncert patřičně užívá.Těžko budu popisovat, celý jeich playlist, protože těch songů bylo opravdu mraky až jsem se sám divil, že se jim to vešlo do 2 hodin i s přídavkem, zazněly pecky jako Esta noche, La rubia y el demonio, La Ciudad de la Esperanza, Paralo, Democracia fecal a podobné ska vály, i když v případě Panteon rococo, je to spíš směs ska, reggae, punku, rapu, latina a rockabilly, což je ještě v kombinaci se španělštinou a texty utučícími na sociální a politické problémy nejen v Mexiku naprosto dokonalá kombinace.Líbí se mi angažovanost kapely v ruznejch sociálních hnutích v Mexiku, Panteoni podporujou Zapatisty v jižním Chiapasu ale pochybuju, že fanoušci, kteří byli na koncertě o tom vůbec ví (zda-li vůbec vědí kdo jsou Zapatisti) i když věkový průměr návštěvníků byl tak kolem 25.Takže dylinky z gymplů co na sebe hoděj šachovnici od hlavy až k patě, vezmou na hlavu slušivý klobouček a jdou na „skáčko“ přitom vypadaj jak z cirkusu, jste vydět opravdu nemohli.Jediná věc která mi znepříjemňovala koncert nebylo ani tak to, že se nemohlo v sále kouřit (ha za celej koncert jsem byl na cígu jen jednou) nebo to že mě nějakej týpek trochu polil pivkem, ale to jak ta zkurvená podlaha lepila od všech těch rozlitejch piv.Lepila takovým způsobem, že jsem se od ní těžko odtrhával i ve svejch Steelech.Ke konci koncertu v jednom songu u kterýho si teď nevybavím název si všichni v sále klekly (asi tak jako když Znouzecnost hraje Hasiče) a jak se pomalu muzika dostávala do rychlejšího a rychlejšího a hlavně hlučnějšího tempa, tak všichni vyskočili, začala mela, no a mě někdo polil mikynu již zmíněným pivkem ale zas tak hrozný to nebylo, protže v tom hycu to hned uschlo.Samozdřejmě jako vždy, to nejlepší nakonec v podobě podle mě tý nejlepší pecky od Panteonů, La Carencia, kterou zahrály hned dvakrát, samozdřejmě, že jsem si to nemohl odpustit a když jsme slyšel v textu „trabajo“ „ globalizacion“ a „obrera“ tak zaťatá pěst levice letěla nahoru i když asi ostatní podle mě moc nechápaly o čem jejich texty jsou.Tak abych to nějak zakončil, i přesto, že za celý koncert jsem si dal jen jedno cigáro a tři pivka (ono ne vždy si člověk ten koncert vychutná když je vylitej) a nezbyla mi ani koruna a byl jsem tam sám, což už mi nepříde nějaký divný, podle mě je to uplně normální věc, tak to byla docela zábava.No jo no, holt Panteon rococo jsou důkazem toho, že ska neni jen infantilní hudba pro „sofistikovaný“ dyliny a dyliňáky (:-Dabych zase neurazil nějaký feminystky) z gymplu v šachovnicovejch uniformách, keterý jdou na „skáčko“ ale druhej den se vyfintěj a jdou na „pořádnou“ diskotéku.A pokud si někdo myslí, že ska nikdy nebyla hudba s politickým přesahem (nemyslím ideologicky zbarvený kapely), tak se mrkněte na texty The Specials, Beat a jinejch UK 2tone kapel nebo nějaký starý jamajský ska a uvidíte sami.

Žádné komentáře:

Okomentovat