středa 29. prosince 2010

Larika - sladký, pražský rocksteady

Nesmím zapomínat taky na českou scénou, i když je pravda, že zrovna český kapely mě až na pár výjmek moc neberou, tak zrovna u Lariky bych udělal výjmku.Tahle parta se dala dohromady v létě 2008 a i když by se mohlo zdát, že to jsou nějací nováčci tak vás musím vyvést z omylu.Larika jsou slepenec bývalých členů kapel Fast food, Basta fidel a Maleedivy.Je to snad jediná, čistě rocksteady kapela u nás a to doslova, protože jako každá správná rocksteady kapela, je jejich zvuk založen hlavně na vokální sekci v podání tří vokálistek, což je asi to co bych na Larice nejvíce vyzdvyh (ne ty vokálistky ale to jak zpívaj :-D ).Co se týče celkového zvuku, tak se nejedná zas tak o něco převratného basa, hlavní kytara a doprovodná kytara a jedna trumpeta, možná i klávesy by nebyli na škodu ale tak uvidíme časem, třeba se dočkáme.Tímto samozřejmě nechci říct že by Larika byla nudnou kapelou, právě naopak.Právě ten 
minimalismus a jednoduchost jejich písní je to co se mi na nich líbí, dokonce jsou možná jedni z mála v Čechách, kteří zaregistrovaly, že je tu také styl jménem early reggae, které mají v podobě songu Paradise.Poprvé jste mohli Lariku vidět v únoru 2009 v pražském klubu 007, kde dělali předskokany Basta fidel.Musím se pochlubit, že jsem se této premiéry účastnil taky ale to jsem tuhle kapelu ještě neznal, nicméně jsem byl velmi překvapen.

Kapela, pokud já vím tak zatím nemá na světě EP nebo něco podobného, na jejich mayspace a bandzone profilu jsou akorát tři songy ale i z nich si můžete udělat celkem dobrou představu.Jinak rozhodně nečejkte nějakej ska nářez tipu Tleskač a podbných kapel, protože Larika jede v duchu pomalého, zrovna dnes málo rozšířeného žánru, který byl pro vývoj reggae muziky tím nejpodstatnějším.Já budu kapele nadále držet palce a doufám, že jsem vás tímto článkem inspiroval a taky Larice udělal trochu reklamu.

http://bandzone.cz/larikaband 

Žádné komentáře:

Okomentovat