středa 8. prosince 2021

Atrocity Solution

Máte rádi kapely jako Leftover Crack, Choking Victim nebo Dead City Riot? Baví vás kombinace ska, punku a hardcoru? Tak to si oblíbíte i Atrocity Solution! Na tuhle kapelu jsem narazil čistě náhodou, během noční šichty, kdy mi algoritmus youtubu opět vyhodil něco, co by se mi mohlo líbit. I když mám doporučení od "umělé inteligence", nakonec proč ne, je vidět, že dnešní algoritmy fungují opravdu dokonale! Atrocity Solution se dali dohromady v roce 2005 v americkém Wisconsinu. Na svojí první nahrávku nenechali dlouho čekat, v roce 2007 po prvním demo CD, vychází jejich debut "Melodies For a Massacre", který o dva roky později následuje EP "Tommorows Too Late", které produkoval bývalý bubeník Choking Victim - Skwert. První deska tak trochu napověděla, jakým směrem se bude kapela ubírat. Rychlý melodický hardcore-punk s prvky ska a uřvaným screamo zpěvem. Jenže to by byla moc jednoduchá definice, kapela měla už od první desky zajímavé hudební kompozice, kdy se nebála do intra songu zařadit, pro žánr tak netradiční prvky, jako např. solo na klavír nebo smyčce v podobě violoncella. To byl ostatně důvod, proč mě tak zaujali. Pokud bych se měl o jejich muzice rozepsat více, určitě bych začal jejich druhou deskou "Lost Remedies" z roku 2013. Tady totiž najdete to o čem píšu v předchozích řádcích. I když nejsem fanoušek vážné hudby, už jenom to intro na začátku alba, které je vlastně duetem mezi klavírem a violoncellem, zakončené post-hardcorovým outrem, vám napoví, že toto nebude úplně všední záležitost. Oproti prvnímu albu tu najdete i více ska prvků a celkově je znát muzikantská vyzrálost, nejen v nástrojích ale i v kompozicích jednotlivých skladeb, kdy se nebojí to někdy pěkně roztáhnout do pomalejších pasáží, jako např. v tracích "Let Us Remember", "Ancient Roads", "When We're Dead" nebo "Fallacy of Ruin", kde celou tu emo temnotu podbarvují dvě violoncella. Vlastně skoro každý track má nějakou pomalejší houpavou pasáž. Za mě je toho nejlepším příkladem song "Equally Diseased", kde nechybí ani smyčce. Tenhle track podle mě definuje celou tvorbu Atrocity Solution. Možná vám ta kombinace příjde šílená, ale věřte mi, ono to opravdu funguje a je to naprosto dokonalé. Schválně posuďte sami! 

https://atrocitysolution.bandcamp.com/

Žádné komentáře:

Okomentovat