čtvrtek 13. dubna 2017

The Upsessions - This is Upsessions

Holadští Upsessions oslavili minulý rok první kulaté výročí od svého vzniku a tak si na jaře 2016 ke svým narozeninám nadělili 10th Anniversary EP, které předcházelo jejich páté studiovce, která spatřila světlo světa na podzim 2016. Nová deska vyšla už tradičně u německého Grover records a celkem na ní najdete 13 zářezů. Pokud berete Upsessions hlavně, jako dirty reggae kapelu, tak vás tohle album vyvede z omylu, protože jak je vidět Upsessions se za posledních pár let začali pouštět i do calypsa a tradičního ska & rocksteady, což tahle deska jen potvrzuje, protože tady tentokrát žádné dirty reggae nenajdete. Celkově je deska This is Upsessions dokonale vyvážená co se týče poměru ska, rocksteady a instrumentálek a i když se kapele nedá upřít značný hudební um na mě tohle album působí celkem průměrně nebo lépe řečeno jako deska, která nemá čím překvapit ale na druhou stranu ani neurazí, zkrátka klasičtí Upsessions, i když tentokrát víc v rocksteady & ska podání. Z celkového počtu 13 tracků tu najdete pět instrumentálek (The Last Return of Rawhide, Long Branch Saloon, kde určitě nepřeslechnete kytaru alá Ernest Ranglin, Golddigger's Catch of the Day, Samoan Revenge a Lincoln County War), jak ska tak i rocksteady. Jak už jsem předesílal v úvodu Upsessions se tu (podobně jako na předchozím albu Shake It!) pustili i do calypsa, které tu zastupují songy Coconut, The Woman is a Shark a Blackberry Pie, i když upřímě, mě tahle muzika leze docela na nervy :D Jak je vidět už z obalu desky tak westerny jsou velkým inspiračním zdrojem kapely a řekl bych, že na desce This is Upsessions je to znát zatím nejvíc. Nejen z některých názvů tracků (Ride on Donkey, Long Branch Saloon) ale i z hudebního pojetí (viz. intro a kytara v The Last Return of Rawhide, řehtání koní, pískání, imitace klusání apod.) Asi nejvíc mě zaujal song What If These Tears. Perfektní rocksteady oddychovka, kde nechybí to nezbytný soulový "aaahhh" a "uuuhhh" v doprovodných vokálech, což je přesně to co mám na rocksteady rád. Bohužel je to asi jediný track, který mě opravdu baví, zbytek alba se mi jaksi ztrácí v šedi průměru. I přesto, že se tu najdou zajímavé pasáže a kytarová sola nebo dechy, nic to nemění na tom co už jsem říkal v úvodu, Upsessions mě tentokrát nepřesvědčili. "This is Upsession" just průměr!