čtvrtek 28. dubna 2016

The Chancers - Trigger Warning

Po necelých pěti letech od vydání čtvrté desky Age Of Rudeness, spatřila světlo světa, v pořadí již pátá deska pražských Chancers. Popravdě řečeno, měl jsem trochu obavy aby se Chancers nerozhodli k nějakému hudebnímu experimentu, jak se to občas u některých kapel stává ale naštěstí velké zklamání nepřišlo a jedna z našich nejstarších ska/2tone kapel, zůstává i nadále věrná muzice na druhou. Album vyšlo letos v lednu na značce Championship Music v podobě LP, na šedém vinylu a jde tak o jejich první desku vydanou v tomto formátu. O produkci se postaral Ed Rome z Velké Británie, který podle mě, patří k tomu nejlepšímu, co se dá v současném britském ska najít. Deska Trigger Warning obsahuje celkem 12 zářezů a v porovnání s předchozím albem Age Of Rudeness, je soundem blíž k desce A Calling Out z roku 2007, i když to je možná jen můj osobní dojem. Nicméně Chancers se zde nezapřou, takže pravověrné fans určitě nezklamou. Album otevírá první song s víc, než výmluvným názvem Back in'63, který je, kromě toho, že je věnován Mods i výbornou kombinací soulu míchnutého 2tonem. Následující track Workforce, jsou klasičtí Chancers, přesně tak, jak jsme na ně za posledních několik let zvyklý. Dalším songem, který stojí za zmínku je Ready To Drop the Bomb. Jeden z mála early reggae songů, který můžete od Chancers slyšet a právě tady vidím nejvíc podobností s deskou A Calling Out, konkrétně s trackem A Calling Out (Part 2). Hned po Ready To Drop the Bomb, následuje potencionální hitovka a podle mě jeden z nejlepších tracků, co jsem od Chancers vůbec, kdy slyšel - No More. Hudebně jde o pořádně skočný ska ve středním tempu, kde se po poslechu refrénu nezapře mírná inspirace legendou 2tonu The Specials...."No more punx, no more teds, no more revolution, no natty dreads".... Tenhle song jsem si musel poslechnout hned několikrát a hádám, že na koncertech se z něj, určitě stane klasika! Jednoznačně nejlepší věc z celé desky! Pokud si ještě vybavujete kompilaci Our Music! Our Scene! a song Bossman, kterým přispěli Chancers, tak právě tuto pecku můžete čekat i na desce Trigger Warning, kde byla skoro bez rozdílu nahrána znovu. Pak tu máme trochu slabší počiny jako např. Hold On (Soul Man) a Without You, které na mě působí až moc lacině ale zbytek desky to lehce vyváží. Na desce najdete, kromě 2tonu i pár songů, trochu vybočujících z řady, jako např. Masters and Slaves. Tady asi nemá cenu nějak škatulkovat, sice dozvučující dechy tu nechybí ale mluvit o ska, nebo 2tonu se určitě nedá, i když pravdou je, že celý track je zakončen perfektním dubovým outrem. Následující Half an Alpha Man, kde opět, kromě Simona zpívá i Marco (jak se za posledních několik let stalo zvykem), opět malinko zabíhá do reggae tempa, i když ani tady se hutný 2tone sound nezapře. Předposledním trackem je, tentokrát už čistě soulouvá věc Rude Boy Soul. Pravděpodobně první pokus o northern soul, co jsem u Chancers zaznamenal a musím říct, že se vyvedl na výbornou. Nechybí ani dívčí vokál, i když možná by neuškodilo, kdyby byl ve více pasážích a neomezoval se jen na uh-uh-uh ale i tak jde o povedenou záležitost a určitě po No More, jeden z nejlepších songů z celé desky. Posledním zářezem je opravdová třešnička na dortu, akustická verze Back in'63 zahraná samotným Ed Romem. Nevím čím to je ale poslední dobou jsem si oblíbil všechny ty one man projecty, kde stačí jen obyčejná kytara a i tak vykouzlíte naprosto užasné věci. I když v tomto případě tu kromě španělky, v některých pasážích uslyšíte i mandolínu, která tomu dodává to správné kouzlo, každopádně perfektní zakončení. No a tím se po 40 minutách poslechu dostáváme na konec, takže teď by se slušelo Trigger Warnig patřičně zrekapitulovat. Jak už jsem psal v úvodu, v porovnání s posledním albem, tu slyším nejvíc podobností s deskou A Calling Out, i když na Trigger Warning je znát větší vyhranost a kapela se nesnaží za každou cenu držet, jen v mantinelech 2tonu ale tu a tam zaplují do vod ska trochu vzdálených, jako např. v tracku Blue Beat Attack, ke kterému už v lednu vypustili videoklip. Nicméně i přes všechny ty superlativy Rude Boy Polku a Age Of Rudeness asi ještě dlouho nic nepředčí, takže závěrem 8 z 10