středa 25. června 2014

Rozhovor - Dr. Boston

Po dlouhý době tu je rozhovor z domácích luhů a hájů. Jelikož sound systémy a djs, ke ska patří stejně tak, jako kapely samotné, tak jsem tentokrát vyzpovídal selectora Dr. Bostona. Takže pokud vás zajímá, jak se daří muzice na druhou na Moravě, tak je tenhle rozhovor přesně pro vás!



Zdarec, mohl by ses na začátek čtenářům představit, odkud seš, jak dlouho už pouštíš desky a čím se kromě hraní živíš? 

Čus, jmenuji se Martin Šiška, jsem z Luhačovic, bydlím ve Zlíně a selectora dělám skoro třináct let a žívím se stolařinou.

Kdy ses poprvý dostal ke ska muzice a jak si vůbec přišel k přezdívce Dr. Boston?

Tvl, ke ska jsem se dostal přes kapely Citizen Fish a Operation Ivy před cca 20 leti. Přezdívku Boston jsem vyfásl ještě na skautském táboře, páč jsem měl tričko s nápisem Boston Marathon a jelikož si vedoucí nepamatovali všechny jména, přezdívka byla na světě. No a když jsem začínal hrát šoupl jsem před to Dr., aby to bylo echt “umělecký” :D Mimochodem Dr.Boston je název typu dýmky ;)

Hraješ z vinylů nebo z CD, případně kolik kousků už má tvoje sbírka a kolik si v ní utopil peněz? Máš v ní taky nějaký raritní kousky, kterejma se můžeš pochlubit?

CD byla na začátku jasná volba, páč tenkrát nebylo kromě cd k sehnání defakto nic. Nějaký objednávání z netu v cizině byla naprostá sci-fi, gramce byli neuvěritelně drahé a nějakým známým v cizině jsem také nedisponoval. Mám jich cca 300, kolik jsem v tom utopil už raději nepočítám, navíc jsem před tím kupoval hc/punk vynily a v nich mám utopeno cca 30 000,-? Sám nevím. A rarity? Třeba Lions Club cd s 3“ vinyl singlem....asi :-)

Jelikož ska je podle mě jen takovej zastřešující název, pod kterej řadím jak early reggae, 2tone nebo rocksteady, tak se tě musím zeptat co z těhle stylů pouštíš nejradši, pouštíš spíš aktuální věci nebo i starý kousky?



Ej, hraju vše co se k sobě hodí. Jak staré, tak nové vály. Jsem zvyklí hrát celou noc, takže je možno slyšet od Desmond Dekkera, Jimmyho Cliffa, Judge Dreada přes Jolly Boys, Bad Manners, Valkyrians, Skints, Offenders atd. Nejlíp si člověk udělá obrázek o tom co hraju návštěvou mojí pouštěčky.... ;)

Další otázku bych směřoval rovnou na oblast tvojí působnosti, tedy na Moravu. Dokázal bys říct podle počtu návštěvníků na tvejch pouštěčkách, kde to jede asi nejvíc a naopak, kde tě lidi totálně ignorovali, jestli se to dá vůbec posoudit?

Nikde, jak už tady psali kluci z Gentlemans Club (Zdravím!), vlna zájmu o tuhle muziku je pryč, ale obecně platí, čím menší město, tím víc to lidi nezajímá.

Máš třeba i nějaký svý osvědčený tracky na který lidi vždycky zareagujou nebo naopak songy, který jsou nejvíc žádaný? Doufám, že to nebudou takový ty Ska-P apod. "klasiky" nebo maj lidi na tvejch pouštěčkách vytříbenější vkus?

Záleží na tom co se sejde za osazenstvo. Když jsou přítomni nějací plešouni tak samozřejmě Laurel Aitken - Skinhead nebo Spicy Roots - Spirit of 69, taky zabírá Skarface - Skarface Go Home nebo Liberator - Kick the Bucket. Obecně se dá říct, že zabírá jednoduchá rychlejší písnička s melodickým refrénem. Dalším žádaným zbožím je Sto Zvířat nebo Polemic, což vyžadují vesměs tzv ”průměrní navštěvníci rockových klubů”, přičemž se takových hrůz snažím dopouštět co nejméně.

Je něco co nepouštíš ani na požádání?

Tady je to jasný,Tleskač a Ska-P :-D


Jakej je tvůj pohled na naše domácí ska, co bys naší "scéně" vytknul a naopak v čem zaslouží uznání a koho řadíš k tý pomyslný špičce? Myslíš, že je na místě dělat nějaký srovnávání s kapelama na západ od nás?

No, především si myslím, že tu víceméně žádná scéna není. Je tu pár slušných kapel, za které se člověk nemusí stydět (The Chancers, Fast Food, Discobals, United Flavour) a zbytek raději nebudu komentovat. Abych byl upřímný české kapely mě v podstatě skoro nezajímají. A co bych vytkl? Sere mě ten pragocentrismus. Člověk, kterej neleze někomu do zadku jakoby neexistoval. Ale jak jsem si všiml, tohle je všude stejné. Se západem se nemůžem vůbec srovnávat, nejsou tady labely, shopy, ziny.



A ještě poslední otázka týkající se naší scény, kdy si myslíš, že bylo to období, kdy na tom byla nejlíp?

Okolo roku 2008. Konspiračka s Fástama hráli v kdejaké prdeli, na koncerty chodilo mrtě lidí a pouštěčky byly jeden obrovský mejdan.

Je něco co tě za poslední dobu posadilo na zadek, nějakej novej objev, nějaká kapela kterou bys doporučil, domácí/zahraniční?

The Skints, The Delegators, The Talks a Soul Radics.


A poslední, čteš porkpie? :-D

Tak určitě. Sem tam máš nějakou chybku ale rád nasávám informace o kapelách, které neznám. Díky za rozhovor, Boston.




facebook: Dr. Boston
live in A-Club Slavičín

Žádné komentáře:

Okomentovat