pátek 25. října 2013

Recenze

Cala Gora Barwinkow - Beat 2 Meet U

Pro mě naprosto neznámá kapela našich severních sousedů, tedy z Polska, Cala Gora Barwinkow, vydali letos svojí už čtvrtou desku s názvem Beat 2 Meet U. Na první poslech jsem měl chuť tohle album šmahem odsoudit, jako průměr ale po pár posleších se opět potvrdili kvality polský scény. Deska vyšla na CD ve formě digipacku a obsahuje celkem 11 zářezů. Většina songů s výjímkou Strong Coffe, který je v angličtině je zpívaná polsky, což beru jako její plus. Jde o poměrně hodně rozmanitý album, kde nechybí vlivy popu, funky a soulu, ska a reggae, který na desce převažuje. Hned první track Doskonaly mluví za vše. Popska, který mi malinko připomíná pražskou Skalenou tresku, která taky hraje trochu popem řízlý ska. Následující Agro je výborný funkyreggae, ovšem ne ve stylu Aggrolites a dnešního dirty reggae. Třetí v pořadí je track Strong Coffe, což je jediný anglicky zaspívaná pecka z celý desky, jde o trochu ponurejší reggae s celkem povedenou kytarou a refrénem. Dalším silnějším počinem je pátý song, soulovka To nie to a Rozne powody je další z mála ska tracků na desce ale hudebně jde o celkem průměr. Poslední z těch válů co mě zaujaly a zároveň i posledním trackem, je Czego Mozesz. Z první poloviny reggae oddychovka se skoro až jazzovym nádechem (hodně příjemná věc) a z druhý půlky ska. Beat 2 Meet U je poměrně kvalitním albem, jako jedný mínusy desky bych bral reggae tracky jako Cma nebo Zmien ton, který bych hodnotil jako ty průměrnější, ničím moc neoplívající. Ale jinak bych desce Beat 2 Meet U dal 7 z 10.




Babylon Circus - Never Stop

Tahle francouzská kapela je jedním z vůbec prvních ska, který jsem měl možnost, někdy před více jak 10 lety slyšet a možná jsem v tý době ještě ani netušil, že jde o ska. Doma mám jedno z jejich prvních alb, který už je starý víc jak 10 let. Babylon Circus jsou už na scéně od roku 1995 a letošní deska Never Stop je už jejich pátým studiovým počinem, dnes už bych ani nepoznal že jde o Babylon Circus, protože je tu znát obrovský hudební posun oproti tomu, když jsem je poprvé slyšel někdy před 10 lety. Celkem 11 tracků alba je sice hudebně založeno na reggae základech ale stylově je deska celkem neuchopitelná a nemůžu říct, že jde o klasický reggae. Kytara tu hraje i v těch více reggae skladbách trochu víc "punkově", což mi v některejch tracích připomíná The Clash a jejich kombinace punku a reggae. Hodně významnou roli tu taky hrajou klávesy, který tomu dodávaj trochu modernější nádech. Na druhou stranu nenajdete tady moc dechů a některý, ty slabší songy mi příjdou trochu zbytečně "popovější". Desku otevírá stejnojmenný track Never Stop, reggae s výborným zborovým refrénem, další z těch songů co mi utkvěly v paměti je třetí v pořadí Ce soir, reggae track s perfektním intrem, dvouma vokálama a našláplym středním tempem. Když už jsem mluvil o The Clash, tak nejvíc mi je připomíná pátý song Ton silence, trochu rychlejší punkyreggae, který je hrozně podobný tracku Know Your Rights právě od The Clash. Následující De passage nedokážu vůbec někam zařadit, je to jeden z mála songů kde jsou dechy, určitě tu jsou znát prvky rocku, možná trochu i ska ale škatulkovat ho nemá cenu. Nuit de printemps, je zase naopak pomalý reggae, s rychlou kytarou, hrající na první dobu a s občasnejma dubovejma prvkama a jak se na francouze patří tak tady nechybí ani tahací harmonika. Poslední z tracků co mě zaujaly je taky zárověň i posledním počinem z celý desky. Babylon requiem, rychlejší song s prvky reggae ale jak říkám ani teď si netroufám ho někam škatulkovat. Ta další část desky, kde jsou ty rychlejší věci na mě působí skoro stejně a většina beztak vyzní do ztracena. Trochu mě mrzí, že tu Babylon Circus nepředvedli víc ska i když opět nezklamali a udělali celou desku ve francoužštině, jak je u tamních kapel zvykem. Celkově.....pro album Never Stop dávám 8 z 10.

Žádné komentáře:

Okomentovat