středa 1. srpna 2012

Report

Chancers na Parukářce (13.6.)

Sice trochu starší report ale snad to nevadí. Po dlouhý době výbornej koncert, podle mě nejlepší český ska kapely. Akce se odehrávala nahoře na kopečku, v parku na Parukářce, kde jinde než na Žižkově, v rámci "Parukářka ska festivalu" a hlavně ZDARMA. No, ono to nazývat festival je trochu scestný, jelikož tam byly celkově tři kapely, takže spíš takovej větší koncert. Kromě Chancers vystupovali ještě Chaotic a Pub Animals (něco jako když by Nightwork hráli ska - děsný) ale ty jsem neviděl, jelikož jsme s přistěhovalcem dorazili až na Chancers. Ještě než jsme přišli, tak jsem stihnul, díky svý krátký paměti, udělat ze sebe v sámošce "debila" ale to by bylo na dlouho, ani bych se tim moc nechlubil :-D Nakonec tedy dorážíme nahoru na kopeček, kde můžu konečně sundat ze zad bágl plnej piv. Jelikož jsem prozíravej a bylo mi jasný, že tam budou mít pivko drahý, tak jsme se předzásobili. Kromě kapel tam byl taky DJ stan Radia1, kde hrál dj Kaya. Takže jak jsme se blížili, tak už byli slyšet The Specials a podobný pecky, což bylo celkem fajn. Chancers začali coverem od Specials, kterej jsem od nich ještě neslyšel, tak nevím zda ho nezačali hrát někdy nedávno. Co jsem koukal, tak maj krapet pozměněnou sestavu, přibila nová saxofonistka a taky kytarista.Většinou hráli tracky z poslední desky Age of Rudeness (nemá cenu vyjmenovávat), akorát mě mrzí, že One of the Oldschool hrajou hned ze začátku, přitom je to nejlepší song. Po hodně dlouhý době taky zahráli i starší kousky z první a předposlední desky, čímž mi udělali radost, protože většinou hrajou vály z novýho alba. Docela vtipný bylo, když se saxofonista zeptal publika kolik lidí zná první album Rude boy polka - sotva třetina ho znala, tak je vidět, jak jsme na tom. Jinak musím poznamenat, že saxofonista je větší showman, než Simon, většinu koncertu se neustále snažil burcovat publikum právě on. Samozdřejmě, že nechyběli covery od Clash a Madness, kde se Simon opět "pochlubil" jak kradl jako malej kluk jejich desky. Po chvíli dorazla banda skinů s transparentem DĚKUJEME, tak nevim jestli nešli rovnou z fotbalu, protože všichni byli v bohemáckejch šálách, což tomu koncertu dodávalo ještě větší grády. Ale stejnak většina publika byli "civilové" co prostě přišli na muziku. Samozdřejmě, že nechyběl ani hromadnej pokřik "We are the Mods!  We are the Mods! We are, We are, We are the Mods!", kterej stejnak řvaly jen přední "řady", protože většina lidí ani neměla ponětí co to znamená. 
Tohle se mi na Chancers hrozně líbí, je to snad naše jediná kapela (spolu s Green Smatroll), která ctí kořeny a tradice týhle kultury, kolem muziky na druhou a ne jak ty tři prdele zábavovejch "ska" kapel, který znaj tak akorát Ska - P a podobný shity. Ono taky velkej vliv na to bude mít asi fakt, že maj v kapele dva Brity, který tim žijou. Taky část publika podle toho vypadala, skins, punx, bohemácký šáli, Simon řval na publikum oi! oi! oi!, taže koncert jak se sluší a patří. Jak už jsem řikal, hráli se i starší vály a mezi nima nechyběla Sedmička ska party z druhý desky Friendly Fire, u který jste se mohli od kapely dozvědět, že kdo bydlí v Praze a ještě nebyl na Sedmičce, jako by neexistoval (podle tý reakce publika, tam neexistovalo hodně lidí). Nemohl jsem si to odpustit, když se koncík odehrával na Žižkově, takže jsem neustále řval o zahrání songu Žižkov skins, kterej byl věnovanej první generaci českejch SHARP skinů, který chodil v 90tkách právě na Žižkově, do dnes už legendárního klubu Propast (R.I.P), kde to všechno začalo. Nevím sice do jaký míry to měli Chancers v plánu a do jaký míry jsem si to vyřval sám ale koncert timhle songem pěkně tématicky uzavřeli. Taková třešnička na dortu. Samozdřejmě, nějaký přídavky a pak už byl koncert asi po hodině a čtvrt u konce. Když to srovnám s poslední akcí, kde jsem viděl Chancers naposled, tak tentokrát jsem si to užíval mnohem víc. Taky aby ne, když vidíte kapelu skoro každý dva měsíce a pak příjdete na koncert po třičtvrtě roce. Publikum vypadalo taky spokojeně, všichni byli happy, takže následovala návštěva dejvický Nádražky, kde došlo k menšímu (naštěstí) slovnímu konfliktu s jednim blbečkem, kterej je asi rád, když z něj systém tahá prachy všude kde může. POZOR, pokud nesouhlasíte, jste automaticky prej "komunisti". Ale tím to neskončilo, když už jsme byli téměř doma, tak se přistěhovalci podařilo vyvolat v autobuse další potyčku ale nic moc se nestalo, co by stálo za řeč! Čili večer se vším všudy.

Žádné komentáře:

Okomentovat