středa 20. června 2012

Report

The Toasters - 17.5. Praha, Popocafepetl

Takže jako už tradičně, i tento rok navštívila tahle americká legenda 3. vlny, Českou Republiku a to dokonce hned dvakrát. Koncem dubna navštívily Ostravu, aby se v půli května opět vrátili a odehráli svůj "tradiční" pražský koncert. Vstupný za 150,- byla víc, než přijatelná cena, takže bylo jasný, že si tuhle akci opět nenechám ujít. Předkapelu obstarávali "skapunkový" Jet8, který zrovna moc nemusím a punk s dechama stěží můžu považovat za skapunk, nicméně kapelu jsem neviděl, protože jsem dorazil až po jejich vystoupení. Na to, že jsme ten den zrovna hráli hokej na MS ve Švédsku-Finsku, tak lidí i tak bylo celkem dost. Po příchodu se zdravím s Karlem, kterej už na mě čekal s "delegací" z Polska. Abych to trochu upřesnil, šlo o týpka, kterej stojí za webem rudemaker.pl a dával mi avízo už předem, že razej na Toasters do Prahy a jestli bych nechtěl EP 15:19 od Ziggie Piggie (znalejší ska, jistě budou vědět) z roku 2010, na recenzi nebo na promo, tak si říkám: "proč ne?", co dnes dostanete zadarmo že? Takže tímto zdravím Michala a ještě jednou dík za CD. Chvíli sedíme u stolu, stíhám si dát akorát jedno pivko a něž ho dopiju, tak už maj Toasters nazvučeno a pomalu se přesouváme k podiu. Kdyžtak koukám na tuhle kapelu, tak si říkám, že původním členem už musí bejt jen ten zpěvák, protože, když vidím ten věkovej rozdíl mezi nim a zbytkem kapely, kterýmu by klidně mohl dělat "fotra", tak je to jasný :-D. Po pár úvodních tracích na nás celá kapela řve: "oh shit, oh shit" a snaží se rozpumpovat publikum, takže za chvíli celej Popocafepetl řve: "oh shit, oh shit, oh shit". No je vidět, že Toasters umí udělat docela show. Zpěvák ještě stihne vychválit český pivo, s tím, že už nechce chlastat nějaký belgický patoky ale na každym koncertě chce jen Staropramen, OK? Kapela odváděla jako vždy dobrou práci a v podstatě to co od nich člověk čeká. 
Na živo mám Toasters fakt rád a už se to stává pomalu tradicí, zajít si na ně, když hrajou v Čechách a řekl bych, že i kapele se tu celkem líbí. Zazněli snad všechny zásadní pecky, od Don't Let The Bastards Grind You Down, Social Security, East Side Beat, samosebou vypalovačka Matt Davis nebo Two Tone Army. Weekend In L.A. změnili ze začátku na Weekend In Praha ale nakonec se vrátili stejně k původnímu textu, škoda! Samozdřejmě, že největší radost jsem měl z Dub 56 a Run Rydy Run (ostatně, jako vždy!). Celkem zajímavý bylo, jak v půli koncertu publikum najednou prořídlo a dobrá půlka osazenstva se přesunula k baru - zevláci! Dokonce mám pocit, že jsem v publiku zahlídl pár Španělů, který jsem měsíc před tím, viděl na koncertu Non Servium, tady v Cajzlu. Koncert trval asi tak hodinu a půl, zkrátka perfektní, co dodat víc? Toasters holt nikdy nezklamou, lidí tak akorát (na to, že se ten den zrovna hrál hokej), jenom mě mrzí, že jsem přišel trochu pozdějc a ani jsem s Michalem moc nepokecal, stihli jsem akorát udělat památeční foto před klubem a pak už jsem mazal domu. No nic, mrkněte se na http://www.rudemaker.pl/