čtvrtek 30. června 2011

Rozhovor - The InCiters

Po dlouhé době opět něco z oblasti soulu. Tentokrát bych vám, chtěl prostřednictvím rozhovoru představit výbornou soulovou kapelu, tak trochu se skinheadskou duší, The InCiters ze San Francisca. Pokud máte rádi kapely jako The Redskins a nebo ulítáváte na Northern soulu, tak neváhejte a koukejte číst. Uvidíte, že i dnes jsou kapely, které umí hrát soul, stejně tak dobře jako se hrál v 60. letech. Rozhovor je původně z fanzinu Skinread (najdete ho odkazech), takže dík patří Slutovi, který mi dal svolení k jeho šíření.





Můžete poodhalit své já? Z kolika členů se vaše kapela skládá? Vaše plné úvazky? Kolik let už pobýváte na modré planetě?

Právě teď když píšu tyto řádky je sestava pro evropské turné následující: má maličkost (Rick): trumpeta, Timmy: barisax, Brandon: trombon, Bill, Alan a Brigid: zpěvy (všichni jmenovaní jsou původními členy), Kyle: bubny, Scott: basa, James: kytara. Kapela za těch let prošla mnoha změnami a lidi k nám přicházeli a znovu odcházeli. Ale rozrůstáme se, i když zažili jsme i časy tvrdé. Se svým věkem 42 jsem z kapely nejstarší. Začínali jsme, když mi bylo 30. Byla to legrace, ale teď se cítím být příliš starý na to, abych kapelu udržel naživu. To, aby kapela fungovala zabírá spoustu času a energie.

Řekni mi něco zajímavého a speciálního o San Franciscu…?

San Francisco je báječné místo k žití. Moje nejoblíbenější místo v Americe. Je tu malá, leč skvělá scéna a tak jako všude prochází dobou úpadků a vzestupů. A teď musím říct, že je právě v tom utlumení. San Francisco je velice tolerantní, otevřené místo k žití!

A jak to teda vypadá detailně s tou scénou? Hodně malá nebo velká? Nachází se tam známé nebo méně známé kapely?

V porovnání s Anglií jde o scénu malou. Možná za čas se trochu rozroste, ale právě teď je malá. Nesou ji na svých bedrech povětšinou staří kmeti a mám strach, že až zemřeme, tak tady v Americe nebude moc těch, kteří budou pokračovat. Samozřejmě že jde o můj svět a o můj názor, třeba je zde spousta lidí, o kterých ale já nevím. Zdá se, že třeba v Los Angeles se scéna právě teď rozrůstá. A to o mladé duše. Ale San Francisco je místem pro komunitu vysloužilých skins a mods, zdá se. A velké kapely…ani ne…vyjma punku. Jsme jediní, kdo dělá soul. Pokud zatoužíš po ska a reggae, musíš jet do Los Angeles. Myslím, že to všichni milujeme a máme skvělé DJs, ale tady takové kapely nejsou…kdo ví, co je příčinou.

Jsou ve vašem okolí nějací boneheads a problémy s nimi? Nebo jde o barevný region plný všerůzných lidí jako je např. New Orleans?

Teď jsem tu dlouho neviděl nějaké kostěné hlavy. Ale v 80tých letech tady bývali. Ale teď v San Franciscu nejsou. Ale opět to říkám z pohledu svého světa…Oni nechodí na naše shows, takže i kdyby tu byli, tak já o nich nevím. A proč by to vlastně dělali? Vždyť my hrajeme soul. Řekl bych, že S.F. je velice barevné město. Mírou jeho barevnosti bys byl překvapen, myslím. Není to jako zbytek Ameriky.

Na CD La Lotta Continua jste se představili s poctou Redskins písní „Lean on me“. Byli Redskins vašimi hlavními idoly a hudební inspirací?

Neřekl bych hlavními idoly, ale pár členů naší kapely je doopravdy miluje (včetně mě). Kdybych měl skončit na opuštěném ostrově, určitě bych si vzal nějaké jejich album. 


S jakými bandy byste si rádi zahráli? Jak byste charakterizovali váš hudební styl?

Většinou hrajeme Northern soul tak jak cítíme. Zkoušíme to dělat co nejvíce od podlahy bez nějakých vlivů velkostudiových kapel.

Vaše diskografie, nahráli jste nějaké songy pro kompilace?

Na několika výběrech jsme zúčastnění byli. Nejsem si jistý v počtu. Ale oficiálně máme venku 3 CDs: Movin' On, Doing Fine, Well, Well, Well a několik singlů tu a tam.

Jak dlouho už InCiters fungují?

Už jsme tu přes 11 let.

Kdy skinhead přestává skinheadem být?

Nejsem si jistý, jestli jsem porozuměl otázce. Myslím, že se to týká tvého srdce…ale přestáváš, když si necháš narůst vlasy a když se celkově trochu změníš.

Na které části ženština si nejvíce ulítáváte?

Myslím, že jsem kozí muž. momma.....

Proč jste se rozhodli být skinheads?

To už se prostě tak stalo, nebo co? Začínal jsem jako punk, pak mod, scooterboy, potom skin, znovu scooterboy, poté soulař a teď jsem to já. Ať si mě lidi označujou jak chtěj. Seru na nálepky, na označování. Víc než kdy předtím. Je mi 42 let. Znovu opakuji – to všechno je v mém srdci. Občas se cítím jako mod...občas jsem skinem..vždycky ale budu milovat soul a reggae a VŽDYCKY budu řídit můj scooter !!!!

Je to jednoduché žít v USA?

Nesnáším našeho prezidenta a naši mezinárodní politiku a povětšinou taky náš systém…ale samozřejmě miluji naši zem. Celkem bych řekl, že je docela lehký tady žít. Ale věz, že tu všichni tvrdě dřeme a občas nás pořádně nasere, když naše vláda předvádí v zahraničí své zasrané kousky. Zkoušíme věci měnit, ale když vstoupíš do politiky, tak za vše mluví prachy a my, malí lidé, dokážeme těžko něco říci velké vládě.....a nezáleží na tom co si myslíš a co vyznáváš. Ale, znovu - já miluji svou zem! Jsem občas nasranej, ale nikdy zostuzenej! Občas jsem tím zhnusenej, ale především hrdej kvůli jiným věcem.


Objevují se nějaké trable s přistěhovalci? Myslí si, že jste bonhedi nebo vědí na čem u vás jsou?

Přistěhovalci? Moc této otázce nerozumím. Máme tu imigranty, ale to by bylo na delší pokec a nebo na politickou debatu…ale Amerika byla postavena na imigrantech a je to tavící se světový kotel. Navštívil jsem mnoho zemí a myslím, že jsme tu skutečně velice tolerantní. Ano, ale také jsou tu méně sympatické části země, kde žijí zabedněnci a zastydlí lidi. Prostě celá zem není tak báječná jako San Francisco.

Zajímáte se o politiku?

Politika...ano, ale ne tak moc jako člen naší kapely Bill. On tím žije každým dnem. O politiku se zajímám, ale myslím, že jsem dost líný. Zkouším dle svého věci zlepšovat.

Která zem je nejlepší pro tvoření hudby ulice? Co bys řekl o vašich textech?

Hudba ulice? Co to přesně znamená? Sorry? Texty? Znovu nemohu sloužit.

Máte nějaké idoly (skvělé osobnosti dějin)?

Moje žena by určitě odpověděla Che...u sebe si nejsem jistý…je to blbý, já vím. Miluju muziku a všechny lidi z historie s tím spjaté.

Máš rád americkou vlajku? Co tě napadne, když ji vidíš?

Za tu vlajku se nestydím. Myslím ale, že občas vlaje více, než je zdrávo.

Tvé budoucí plány?

Mít děti a být moc šťastný. DJovat soul a reggae..možná začít s novou kapelou až tahle padne.

Redskins, RASH, SHARP…řekni mi tvé znalosti a tvůj postoj k nim.

Rozhodl jsem se o tomto tématu vůbec nemluvit. Opravdu se na to nedá odpobvědět v jednom mailu. Tohle téma je na dlouhosáhlou konverzaci zaobírající se osobností, politikou a náboženstvím.

Poslední proslovy k našim čtenářům?

Zůstaňte tradicionalisty a přitom buďte sami sebou. Nebuďte tím, čím vás chtějí mít ostatní.

děkuju,
Rick Kendrick
The InCiters
 

Žádné komentáře:

Okomentovat