středa 4. května 2011

Report

The Chancers na May day festu

Jako každý rok se i tentokrát pořádal, na prvního máje už čtvrtý ročník May day festu, letošní ročník jsem se rozhodl navštívit, hlavně kvůli Chancers, protože jsem byl opravdu zvědavý jak budou znít pecky z nové desky.I když účast všech známých byla celkem malá oproti minulému ročníku, nakonec jsme se během dne nějak poskládali a vyrazili směr Císařská louka.Kromě Chancers, mě skoro žádná kapela, možná až na jednu, nezaujala, nicméně atmosféra byla jako vždy dobrá, nakonec i to počasí vyšlo, i když v noci, ze soboty na neděli chcalo jak sviň, tak nakonec celý den nám pěkně svítilo sluníčko.Tentokrát jsem navštívil i přednáškový stan, konkrétně přednášku Johna Hollowaye, který žije v Mexiku, v zapatistickém Chiapasu.No popravdě řečeno, přednáška jako taková ačkoliv se týkala věcí, které jsou holý fakt, tak byla hrozně heslovitá a málo konkrétní, v podstatě jsem se nedozvěděl nic nového.Bohužel následné debaty jsem se už nezúčastnil, takže nemůžu posoudit jak moc šel přednášející do hlouby problematiky peněz a zasranýho byznysu, který se vkrádá i tam, kde nemá absolutně co pohledávat.V rámci přednášky samotné, jsem čekal, že člověk pohybující se 20 let v Zapatistickém hnutí bude mluvit více o konkrétních řešeních a alternativách.Samozdřejmě že ani tento rok se May day fest neobešel bez hlídkování fízlů, popravdě řečeno nevim co čekaj, že se na May day festu stane, že musí "pomáhat a chránit" i tam, kde se o jejich "pomoc a ochranu" nikdo neprosil.Celkem zajímavým pozdvižením mezi všema těma policejníma kárama byla, zaparkovaná felicie v policejních bravách, bez majáku s nápisem FELICIE na dveřích :-D.Zajímalo by mě co si o tom přítomní veřejní činitelé myslely :-D.Byl jsem nakonec rád, že byla zrušena přednáška Mouvment Comuniste a KPK, protože i když AFA bojuje proti jednomu extrému (který narozdíl od toho druhého, můžeme pocítit na vlastní kůži a mnozí z nás ho pociťují) tak nevědomky si reality, mezi sebe chtěli tahat někoho, kdo věří, že diktatura proletariátu je nějaký větší progres, než už tak prohnilej kapitalismus a je mi úplně u prdele, že Mouvment Comuniste odmítaj bolševismus (tudíž i všechny komunistický režimy typu SSSR apod), trockysty a já nevím ještě kdoví jaký isty, protože diktatura vždy zůstane diktaturou, bez tak všichni tyhle bolšáni taky vycházeli z Marxe a všichni víme jak to dopadlo.O těch krajně pravicových hovadech se ani nemá cenu zmiňovat, holt nikdo si neumí tak protiřečit a nasrat si do huby jako oni.Teď se snad už dohrabu k vyvrcholení (tedy aspoň pro mně) celé neděle.Někdy před šestou hodinou, po tom co odešel Venca (holt fotbal je fotbal ale já radši pivo) na podium vystoupily Chancers v celé své sestavě, tedy i s novým kytaystou (nebojtete se Marco stále zůstává, to jen další nástroj přibyl), hned v první části koncertu zahrály asi ten nejlepší track z poslední desky Age of rudeness, mojí oblíbenou One of the oldschool.
Čekal jsem, že zrovna tuhle pecku si nechaj buď až na konec nebo někdy v půli koncertu.I když ozvučení ze začátku tak trochu "skřípalo" a zdálo se, že samotný zpěv přehlušuje zbytek kapely (a nebojte se Simonem to nebylo, ten zas takovej hlas nemá), nicméně v půli koncertu se zvukař polepšil a vše bylo tak jak má bejt.Po dlouhé době jsem slyšel i pár tracků z předposlední desky A Calling out, i když samozdřejmě převažovaly songy z nového alba a musím říct, že tracky (který si vybavím, že hrály) jako Máš kliku vole, Looking for the anima, Another death on the radio nebo Daughter znějí stejně tak dobře naživo jako z desky.Dokonce i Skanking Praha zněla stejně tak jako před 3 lety, kdy jí Chancers pustily do světa a to hlavně, protože na živo tam nemůžou zahrnout všechny ty efetkty, který jsou ve studiový verzi a to je jedině dobře.Přestože jsme s Kryštofem stáli až vzadu, tak byl úspěch, že jsme Simona viděly aspoň od pasu nahoru (jelikož tento rok byla hlavní stage mnohem menší).Docela vtipný bylo, když před začátkem songu Hooligan in love, Simon prohlásil (v češtině) něco v tom slmyslu, že toto je song o lásce a i na May day fest se hodí, protože i aktivisti můžou být zamilovaní.Ke konci koncertu nechyběla ani známá vypalovačka pro všechny žiškováky, kterou jsem si taky zaspíval, i když nejsem ze Žiškova, Žiškov skins a jako poslední přídavek jsme se dočkaly i (zřejmě) novinky, kde se v refrénu zpívalo Sex, drogs, rock'n'roll ale název fakt nevím.Chancers jak se rychle objevily, taky tak rychle zmizely.Teď nevim jak to zakončit?Co vám budu povídat, koncert byl paráda, počasí pěkný, atmosféra výborná, Chancers předvedly další parádní výkon, jako vždy smekám porkpie hat.Po koncertě následovali obvyklý rytuáli v podobě běhání pro pivka a na záchod a následný chlastání rumu, takže o tom se tu moc rozepisovat nebudu, stejně se nic moc, co by stálo za připomínku nestalo.Ještě za zmínku by stálo vystoupení hoperů PSH, který před tou bandou lidí většinou punkáčů, HCkids a skinheadů vypadaly dost podivně.Hudební ale i textový (ne)kvality moderního českýho hip hopu, kterej PSH prezentovaly nebudu hodnotit (stejně moderní hip hop jsem nikdy rád neměl), tohle byl podle mě krok vedle ale tak každýho věc.Jedinej hip hop, kterej se dá poslouchat (a myslim, že i na May day by se hodil) jsou Prago union (pičo).Celkem obdivuju pořadatele, že jsou schopný uspořádat akci takovýho rozsahu zadarmo, což je podle mě hlavní důvod, tak "vysoký" návštěvnosti tohoto festivalu.Ha ha ha ještě, že ty debilní prvomájový politický agitace pravičáků nemaj šanci přitáhnout tolik lidí jako May day.A jak rumu ubývalo a den se už blížil ke svému konci a fronty na pivo byly kratší a kratší, tak jsme se i my, postupně začaly rozutíkávat domu, někdo na vlak, někdo na metro a někdo zase na tramvaj.Tak zase za rok.

Žádné komentáře:

Okomentovat