úterý 15. března 2011

Report

Die Tornados, Skampararas a Green smatroll

Ani ne po 14 dnech a opět vyrážím na další koncert, tentokrát ale opouštím mojí rodnou hroudu a vyrážím do hlavního města piva.Ano správně do Plzně, konkrétně do klubu Divadlo pod Lampou, kde hráli jako hlavní tahouni pražští skajazzový matadoři, Green smatroll, polská klasika Skampararas a "hvězda" večera němečtí Die Tornados.A podobně jako lednový koncert Offenders a Valkyrians na konci února, se i tento konal  jak v Plzni, tak i v Praze, ale tentokrát v žiškovském Exitu Chmelnice.Do Plzně jsem dorazil nejmenovaným dopravcem, který má pravděpodobně asi "monopol" na autobusovou dopravu z Prahy do Plzně, jelikož žádným jiným, normálním autobusem se tam nedostanete, ledaže byste jeli našema předraženejma vlakama, hlavně jízdenku si musíte koupit minimálně s 12ti hodinovým předstihem, jinak se na vás nedostane.Ne jako u normálního autobusu, kde si jí jednoduše koupíte rovnou u řidiče.Asi po hodinové cestě z Prahy, se střetávám, kolem čtvrt na osm, s mym dlouholetym kamarádem Psem, alias Astou (nevim ještě kolik dalších přezdívek má) a jeho drahou polovičkou a vyrážíme směr Divadlo pod Lampou.Ještě než začne koncert tak se dozvídáme, že polovina členů Skampararas, zatim ještě nedorazila a nikdo neví kde jsou :-D.Klub zůstává zatim zavřený tak si jdem sednout do nedalekého parku, odkud se asi po hodině klábosení, vracíme zpět na Lampu, cestou si nás stačí velice "inteligentním" pohledem (alá otevřená drška, zamračený obočí a naleštěná pleš, která hází prasátka) prohlídnout, před hospodou postávající nazi hovádko, což nás nijak nevyvedlo z míry.Koncert samotný začal až po devaté hodině, což jsem v Praze hodně dlouho nezažil, nicméně konečně po dlouhé době koncert, který nebude končit v deset.Co bych asi nejvíce vytknul byla velice mizerná účast, tak málo lidí jsem nezažil hodně dlouho, je otázka, zdali pak to bylo cenou vstupenek (250,-) nebo laksností a benevolencí publika.Jako první začali hrát Green Smatroll, samozdřejmě jako vždy předvedli výbornou muzikantskou podívanou ale publikum to absolutně nedokázalo ocenit.I když zahrály jejich dva early reggae songy Friendship a Victor, z poslední desky Rude jazz a k tomu ještě upravenou předělávku od Mr. Symarip (kterou jsem tedy vůbec nepoznal), tak i přítomní skinheadi jen postávali a čuměli, nikdo netancoval, neskandoval nebo se nějak neprojevoval.
Bylo vidět, že i smaotný členy kapely to pěkně sere a mě to taky sralo, protože bez podpory publika to prostě nejde a celkem mi bylo GS líto, protože tohle si zkrátka nezasloužili.Ze začátku to vypadalo, že jim snad nikdo ani nebude tleskat, hold úděl předskokanů ale, že by Green smatroll byli nějaký lokální band, u kterýho bych se ani nedivil, takový reakce, se říct nedá.I když Skampararas nebyli hlavní kapelou večera, tak bych si troufl říct, že lidi přišli hlavně na ně, což byl vlastně i náš případ.Po krátký pauze a příjezdu druhé půlky kapely se na podium konečně přiřítily Skampararas, to už se konečně i Divadlo pod Lampou začalo trochu víc zaplňovat lidma.Co dodat ke Skampararas?Koncert nabytý energií a pivem od začátku do konce, zpěvák neustále vychvaloval naše pivo, z čehož jsme měli všichni velkou radost (no jo no, národ hokejových a pivních vlastentců).Nicméně zde platilo heslo "méně znamená, více", protože i když lidí trochu přibylo, tak jich stále nebylo tolik, takže jste si mohli pořádně zaskankovat, aniž byste někomu dali loket, nebo rozlily pivko (jak se mi občas stává), což bylo celkem fajn.Konečně jsem naživo slyšel songy jako Jednosc i zwyciestwo, jejich "hymnu" Skamapararas, kterou zahráli i nakonec jako přídavek a Street ska z jejich poslední desky.Ovšem mojí oblíbenou dělnickou, working class pecku - Miasto Górników, nezahráli vůbec (a jestli ano, tak se všem co to čtou a byli tam omlouvám, protože zrovna dvakrát střízlivej jsem nebyl).Nakonec jsme se dočkali ještě dvou přídavků, z nichž jeden byl právě už zmíněný song Skampararas, takže Lampou se linul řev "ska ska Skampararas i skinheadi i punkowci....." (No až na Psa, jsem tam žádný další punkáče neviděl).Během přestávky zase nějakej "toleratní" chytrák začal poučovat Astu, proč má na košili The Clash, červenou hvězdou na zádech.Pro ty chtřejší, kdo znáte The Clash tak asi víte, že tenhle symbol u nich nebyl nikdy brán jako nějaká propagace komunismu, navíc ta hvězda byla na hony vzdálená pěticípé hvězdě SSSR a ještě ke všemu byla "ošoupaná" šedou barvou a navíc Asta se o politiku vůbec nezajímá.Co dodat, je mi toho dotyčnýho líto, když hned za každou maličkostí vidí politickou symboliku.Takže od teď jsou zakázány všechny červený trika, mikyny, bundy a vůbec červená barva, protože je to hnusnej symbol komunismu, takže kdo máte doma červený růže tak je vytrhejte z květináčů a rozškubejte (kompostování je zakázáno).

Jenom bych dodal k naší ideologický policii, která nám chce neustále určuvat co si na sebe můžeme a nesmíte vzít, ať alespoň zůstává nestraná, protože si myslím, že kdyby měl Asta na sobě triko Orlíků nebo Kill baby kill, tak pan "policajt" mu neřekne ani hovno.A jestli "apolitika" vypadá tak, jak nám předvedl on, že musíte jebat do všech, kdo vzdáleně vypadaj jako levičáci nebo pravičáci, tak je mi z tohoto debilního označení na blití, ještě víc než doposud.No nechci to tady rozebírat jěště víc, obrázek si udělejte každý sám.Jako poslední kapela hráli němečtí Die Tornados, kapelu znám jen z jedné devět let staré kompilace, ale nikdy mě nějak nebrala, a v podstatě ani jejich vystoupení nebylo něco co by něčím vybočovalo z řady.Myslím si, že poromotéři mohli dát Die Tornados klidně jako druhou kapelu a vůbec by se nic nestalo.Jediný song, který upoutal mojí pozornost byla cover verze klasiky od Millie Small - My boy lollipop ale jinak už nic víc.Je docela smutný, že na celkem průměrnou kapelu, jako byli Die Tornados publikum tancovalo mnohem víc, jak na Green Smatroll.Asi po šesti písničkách, jsme uznali, že nemá cenu čekat něco víc a odebrali jsme se do baru Sally Brown, ale ještě než jsme se vůbec dostaly z Lampy, tak jsme se u distra Skampararas zakecaly s kapelou, nebo spíš hlavně já jsem se zakecal, protože to vypadalo, že se z Lampy už asi nedostanu :-).Jak už jsem měl něco upito, tak mě nenapadlo nic jinýho, než se jich zeptat, jestli by nechtěli udělat interview.Takže po dlouhý debatě o českym pivu a moravský Slivovici, kterou jsem vedl se zpěvákem, jsem jim dal na sebe mail, kterej se mi podařilo napsat správně, až na druhej pokus, tak doufám, že se v dohledný době dočkáte interview se Skampararas.Nakonec bych dodal, snad jen to, že kdyby bylo vstupné alespoň o 100 nebo 50 korun levněvnější, tak si myslím, že by přišlo lidí určitě víc.Jinak tímto reportem bych chtěl pozdravit všechny moje znamý v Plzni :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat