úterý 4. ledna 2011

V3ska - Cirkus

No tak z týhle listopadový (taky se vám nějak zdá, že letošní podzim byl na nový alba celkem hojnej) desky mam takový rozporuplný pocity, najednu stranu to není zrovna album, který by mě něčím překvapilo nebo nějak zaujalo ale zase, že by všechny ty songy byli uplná nuda, to se říct nedá, i když při prvním poslechu jsem si říkal "no nic moc".Deska byla natočena ve studiu Ex-Avik a vydaná Avikem, obal je velmi pěkně zpracovanej, celkově se v Cirkusu hraje 13 válu, zakončených outrem.Ta Plzeň se v muzice V3sky opravdu nezapře,nemůžu si pomoct ale i tohle druhý album mi vlecčem připomíná tak trochu jejich plzeňský soukmenovce, Tleskače ale s tím rozdílem, že je tu míň punkových vstupů, než bylo na tom předešlym.Celkově bych řekl, že to je takovej prototyp českýho ska, songy v celkem "veselý" aranži, texty v češtině no! asi nejvíc jsem se zasmál u Potkali se u Kolína :-D ale jinak je to vše taková ta klasika, čili po textový stránce nic převratnýho, snad až na Mafioso Politico, která na ty naše zmrdy, který stejně nemá cenu volit, protože oni na nás vždycky srali, krásně sedí.Cirkus nic převratnýho sice není ale poslouchat se to dá, konkrétně 2,7 hvězdičky z 5 :-D.

The Heavy heavy monster sound - The story of Trojan records

Tak tahle kompilace je další z těch pár cédéček, co jsem si pořídil, při mém krátkodobém pobytu v Británii a sice se už budu opakovat ale v tamních obchodech s muzikou jsem se cítil jako v sedmym nebi nebo jako malý děcko, když dostane novou hračku, o který tak dlouho snilo, ten výběr ska a reggae!!!!Ty krávo to tady ještě dlouho neuvidíme.Zpět ke kompilaci, tohle je výběr těch nejlepších songů a interpretů, který za celou svojí éru Trojan records vydalo.Je to dvojcdéčko, celkem o 40 tracích (dvacet na každym), který mapuje Trojan éru od roku 1968 do roku 2007.Obal je v takovém možná až minimalistickém stylu s všem fandům, známým logem, uvnitř šestistránkového bookletu najdete povídání jak tenkrát v roce šedesátsedm Trojani začínali, dvojstránku plnou předních obalů desek, těch nejúspěšnějších interpretů a potom samozdřejmě tracklist.O kvalitě výběru se pochopitelně nedá pochybovat, takže ani není v podstatě co vytknout, snad jenom některý ty popreggae songy ze 70. let ale tak to člověk přejde s klidem.Kompilace je složená z hitů jako třeba Red red wine od Tony Triba (všichni znáte v podání UB40, jenom nechápu proč všude na netu je jako autor psanej Bob Marley), Liquidator od Harry J All Stars, Monkey man od Toots and Maytals, Return of django od Upsetters, Wonderful world beautiful people od Jimmyho Cliffa nebo You can get it if you really want v podání Desmonda Dekkera (protože znalci určitě vědí, že tento song napsal Jimmy Cliff) a to není zdaleka vše a to sem teprve u prvního cd.Co se týče druhého, tak tam najdete tracky převážně méně známých autorů, no schválně, kdo znáte songy joko 69 od Wallce Wilson & George Regent, Jaga Jaga War od The Wanderers, Going back home od The Chosen few nebo Mr Reagan, president of the United state v pěkném rub-a-dub stylu v podání Ranking Trevora (toto je jediný dancehallový snog na kompilaci) a takto bych mohl pokračovat ještě pěkně dlouho.Nejvíc mě ale rozsekal remix známé early reggae pecky od Pioneers-I need your sweet inspiration v remixu Justina Robetsona z roku 2007 a už nebudu napovídat víc, abych vás nepřipravil o to překvapení.Nice